woensdag 2 april 2008

Update

2 x Oxicontin 30 mg
2 a 3 x Oxinorm 20 mg
1 x Pantoprazol 40 mg

Na 2 weken maar weer eens update over hoe het gaat. Had dat veel eerder willen doen, maar de puf ontbrak vaak.

De afgelopen 2 weken heeft Fret voornamelijk op de bank doorgebracht, de pijn in de ledematen was/is zo erg geworden dat naar de wc strompelen nog net gaat. Ze neemt nu behoorlijk stevige pijnstillers, waardoot het iets beter uit te houden is, maar actief iets doen zit er niet in.

Ook bezoek valt haar redelijk zwaar, we proberen dat dus zoveel mogelijk tot korte momenten met niet te veel mensen tegelijk te beperken. Verwachtingen voor de toekomst wil niemand ons geven, maar het is wel duidelijk dat de eerste de beste infectie die Fret oploopt waarschijnlijk fataal zal zijn....

32 opmerkingen:

Anoniem zei

Fréderique, Marius

het is zo ontzetten moeilijk dit te lezen en te weten, dat ik niet echt kan helpen. Ik wens jullie heel, heel veel sterkte en kracht, dat de pijn nu eindelijk iets minder word en jullie samen nog leuke dingen mogen beleven.

Ik duim verder, ik hoop verder, wie weet gebeurt er toch maar eens een wonder

De groeten uit Belgie

Sandra

Anoniem zei

Hello,

Het blijft inderdaad moeilijk om dit weer te lezen. We willen jullie zo graag tot steun zijn. als het dan niet 'live' kan, dan maar via de ether!
we denken veel aan jullie en hopen dat de pijn minder/draaglijker wordt.

een hele dikke kus en voorzichtige (infectievrije!) knuffel,
Mark en Annella

Anoniem zei

Lieve jullie,

We denken aan jullie,
tot morgen!

Liefs,
Andrew&Evje

Anoniem zei

wat klote om te lezen.

ik hoop dat je nog iets meer kracht krijgt om toch nog wat leukere dingen te doen en van die klotebank af te komen.

Edward

PS. Marius, wat goed dat je het hebt kunnen opbrengen om de blog bij te werken.

Anoniem zei

Lieve Fred, ik hoor net dat je overleden bent...
Ik heb geen woorden :(
Marius heel erg veel sterkte, ik denk aan je... :(

Anoniem zei

Ingehaald door de werkelijkheid...
vanochtend een berichtje tot steun geplaatst en een uur later...
Dat het al zo snel tot een einde is gekomen... er zijn geen woorden voor...

Fret we zullen je missen en broertje voor jou zullen we er zijn.
Liefs, Annella en Mark

Anoniem zei

wow, ik lees nu de reacties na mij met zeer triest nieuws...

marius, familie en vrienden heel veel sterkte met dit ongelooflijke verlies .

Edward

Anoniem zei

Schoonheid,
Daar ga je dan...
Dank je voor je aanwezigheid alhier!

Marius.
Grote knuffel!
Janneke

Anoniem zei

Uit het veld geslagen en intens boos om het waarom. Frederique lieve meid, optimist, harde vechter iedereen zal van je houden. Houden om wie je bent, in mijn hart blijf je. De pijn is niet meer maar de schoonheid die blijft.
xxCarla

Anoniem zei

Wat een verlies zeg, daar zijn geen woorden voor.
Marius heel veel sterkte!

Knuffels van Gerda en Willem.

schendstok zei

Fret, Ik zal je heel erg missen. Ik heb er allemaal geen woorden voor.

Marius, Heel veel sterkte. en een grote knuffel.

veel liefs,
Bernard

Anoniem zei

Allerliefste Fred,

Ik zal je ontzettend missen en nooit meer vergeten.

Rust zacht lief boos oog.

Marius en familie, heel veel sterkte de komende tijd.


Eelke

Anoniem zei

Fréderique (ik vind dat nog steeds de naam die het mooiste bij je past): tot het allerlaatste eind gevochten met een ongelooflijke wilskracht tegen je ziekte, pijn, onzekerheid. Dat zal mij van jou ALTIJD bijblijven.
Ik hoop dat je lichaam en ziel nu rust zullen hebben gevonden.
Marius: heel veel sterkte en mijn diepe respect voor de steun aan jouw vrouw en voor de aandacht die je ook op de moeilijkste momenten aan deze blog kon besteden.

Anoniem zei

Vanochtend nog geschreven, en nu een paar uurtjes later lees ik, dat er toch geen wonder is gebeurt. Je hebt zo gevochten, je was zo sterk en dapper en nu heb je tenmindste geen pijn meer, maar dit is ook niet echt een trost.

Marius, familie en vrienden,
als ik jullie verdriet kon verzachten, dan deed ik dat.
Als ik voor even jullie pijn kon wegnemen, dan deed ik dat. Als ik kon zeggen "hier is een reden voor" dan deed ik dat. Maar het leven kan soms een vreemde wening nemen, onverwacht en onomkeerbaar. Ik wens jullie alle kracht en moed om dit te aanvaarden.
Zoek steun onder elkaar........

Sandra

Anoniem zei

Een traan
Kwetsbaar als haar tere vleugels
glinstert in m’n ogen

Vlieg maar, kleine vlinder
Vlieg maar naar de eeuwigheid

Unknown zei

Je stierf op de drempel van de lente.
En daarna werd het vreselijk koud.

Lieve Frederique, dank voor je vriendschap die mij zo waardevol is. Ik zal altijd een stukje van je meedragen en ik zal je nooit vergeten.
Lieve Marius, veel sterke de komende tijd en als er iets is weet dan dat je altijd een beroep op mij kunt doen.
Steun en troost,

Edward Schendstok

Anoniem zei

Frederique,

zoveel moed, zoveel kracht,
zoveel humor maar nu zo onverwacht,

Ik heb erg veel respect voor je sterke persoonlijkheid gekregen

Slaap zacht, zonder pijn, je verdient het,

groet Linda

Marius, heel veel sterkte met dit grote verlies uit je leven. Ook voor jou veel respect voor je moed en kracht en steun aan Fred

Anoniem zei

Lieve Marius & Frederique, ik hoop dat dit van steun mag zijn, veel liefs en sterkte....Gera, Gerard en de kinderen

Ik ben niet dood, ik ben slechts naar de andere kant.

De dood is niets
Ik ben maar aan de andere kant
ik ben mijzelf
Jij bent jijzelf
Wat we waren voor mekaar
zijn we nog altijd

Noem me zoals je me steeds genoemd hebt
spreek tegen mij,zoals weleer
op dezelfde toon
niet plechtig,niet triest
Lach om wat ons samen heeft doen lachen
Bid, glimlach
denk aan mij
bid met mij
Spreek mijn naam uit thuis
zoals je altijd gedaan hebt
zonder hem te benadrukken
zonder zweem van droefheid

Het leven is wat altijd geweest is
de draad is niet gebroken
Waarom zou ik uit je gedachten zijn?
Omdat je me niet meer ziet
Neen,jij bent niet ver
Juist aan de andere kant van de weg
Zie je,alles is goed
Je zult mijn hart opnieuw ontdekken
en er de tederheid terugvinden
zuiverder dan ooit
Dus droog je tranen
en ween niet als je van me houdt

Anoniem zei

Marius en alle anderen die Fret lief waren,

ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd. In alles lees ik jullie betrokkenheid met elkaar en weet dat jullie elkaar zullen steunen.
Ik bewonderde Fret om haar humor, haar zo nuchter hier schrijven over haar ziekte...
jullie zullen haar missen, maar weet dat zij bij jullie zal zijn, in zoveel om jullie heen.

Corinne

Anoniem zei

Marius
My family in England send you, your family and Frederique's family heart felt condolences.
She fought so hard against the cancer not once but twice.
When I saw her today she looked so at peace after all the pain and suffering.
We hope you overcome this tragic loss and wish you all the best for the future.
Best Wishes Nick, John, Susan, Helen and Caroline

Anoniem zei

Marius

Ook van ons alle sterkte en kracht toegewenst.
Elke dag keken we op de blog en dachten we aan jullie. Met bewondering voor Fréderique, maar ook voor jou.
Ook in deze dagen zullen onze gedachten bij je zijn.

Jennie en Evert

Anoniem zei

Wij wensen iedereen heel, heel veel sterkte. Wij hebben met heel veel respect de laatste maanden gevolgd.

Groeten uit Helmond

J@ne en Rob

Anoniem zei

Lieve jullie,

Omdat 'jullie' dat voor mij altijd zullen blijven.
Ik prijs me zo gelukkig Fret, dat ik je heb mogen kennen:

eigenwijze, eigenzinnige, bij vlagen nukkige misantroop maar met geniaal gevoel voor humor en stiekem een enorm groot hart!

Marius, tijd zal een abstract iets zijn voor je op dit moment, ik kan je slechts heel erg veel sterkte, moed en liefdevolle mensen om je heen toewensen.
Ik heb zo ongeloveloos veel bewondering voor jou, en de manier waarop je zo toegewijd en liefdevol Fret hebt bijgestaan.

Liefde en kracht toegewenst,

Evje &
Andrew

Anoniem zei

Beste Marius,

Na 8 maanden een moedige strijd gevoerd te hebben heeft Frederique vanochtend "verloren". Vol bewondering hebben we op het weblog gelezen hoe ze zich er doorheen sloeg. Blij waren we dat de eerste en tweede kuur goed gingen. Verdrietig dat later bleek dat niets meer mocht baten.

Ook jullie trouwen vonden we een hoogtepunt. We gunden jullie een veeeeeel langer huwelijk dan dit.
Helaas.

Frederique rust zacht. Je hebt zoveel geleden. Nog meer lijden zou zeer onrechtvaardig zijn.

Marius heel veel sterkte.


Hans, Anja, Dyanne en Joey van Wurmond

Saskia Pontier zei

Beste dierbaren van Frederique,

Zo bijzonder dat een vrouw die ik nooit ontmoette, mij zo kan inspireren. Van een afstandje las ik mee in het weblog en via Marianne hoorde ik hoe het ging. Vanmiddag hoorde ik dat Frederique is overleden...

Voor jullie, die hier achter blijven een gedicht voor de momenten van gemis. Ik wens jullie een mooi afscheid met veel warmte en steun bij elkaar.

Saskia Pontier-Koek.




Wijs me de plek
Wie weet waarheen
de zielen zijn gevlucht?
Wie kent de route
naar die plek?
Wijs me de weg
en laat me even
een bezoek brengen
Ik zal niet storen
Ik zal alleen maar stil
luisteren naar het
fluisteren van je geest
die ik daar zocht
Dan ga ik terug en
zal niets verder vragen
Maar wijs me de plek
waar ik even luisteren kan

(Agnes van Veen)

Anoniem zei

Lief zusje.... verlost van alle pijn maar wat zal ik je missen!

Dutch Revolution zei

Veel sterkte...Marius, vrienden en familie.

Anoniem zei

Liever Fret, Marius en Familie,

Ik heb veel van Fret geleerd.
Zij was zo een prachtmens.
Ik wil julioe heel veel sterkt wensen deze tijd.
Ik zal haar nooit meer vergeten.

Natasja

Anoniem zei

Lieve Marius en familie,

Verslagen las ik het bericht dat Frederique is overleden.

Heel veel sterkte toegewenst.

Marjan (miep)

Anoniem zei

Wat een oneerlijke strijd :(
Gecondoleerd Marius

(Vanaf GoT)

Anoniem zei

Nabestaanden van Fret,

Van harte gecondoleerd met dit grote verlies. In gedachten ben ik bij jullie en wil alleen maar zeggen dat er sprake is van één goed aspect: Fret hoeft gelukkig niet meer te lijden.

Unknown zei

Marius,

Naast een fantastische blogger, een fanatiek lever is ook een prachtmens heen gegaan. We kennen elkaar niet, maar ik wil jou en je naasten heel veel sterkte wensen met dit verlies :(

Diederik