dinsdag 4 maart 2008

Small and useless steps

Bloedwaarden:
Rood: 5.8
Wit: 1.1
Plaatjes: 5 > transfusie

Medicijnen:
1 x Aztreonam
2 x VFend 200
2 x Claritromycine 500
4 x Lorazepam 1 mg

Waarom is het toch altijd zo dat als ik om 8:30 uur bloed laat prikken voor een afspraak van 9:00 uur, ik voor half tien nog niet ben geholpen? Het heeft iets te maken met de afdeling Hematologie, want de CT-scan van donderdag ging zo snel dat ik er in de wachttijd van vandaag voor de lol wel twee had kunnen maken. Het zal wel.

Rood is gestegen, of in elk geval gelijk gebleven, en wit is behoorlijk gestegen; eindelijk over de 1.0 heen. Ik zou daar blij om kunnen zijn, want dan zou ik kunnen roken, maar ik zit met Jaap en Joep en dat zijn van die vervelende gestopte hufters die kuchen als ze een sigaret zien.

De bloedplaatjes doen nog niks, behalve dalen, dus daarvoor moest ik weer een transfusie - deze keer eens assertief geweest en gevraagd hoe laat dat bloed dan aan ging komen - 13:30 uur pas. Dus laat mij eerst maar naar huis gaan, jullie zien me om 13:00 uur wel weer terug! Ik moest nog op een zaal met andere mensen ook, gruwel. Uiteindelijk kreeg ik pas om twee uur een infuus en lieten de bloedplaatjes nog verder op zich wachten, maar 15:00 uur was ik weg.

Dokter S. had eigenlijk willen wachten tot al mijn bloedwaarden uit zichzelf stegen, maar de plaatjes laten het weer zitten, dus hij denkt toch aan een beenmergpunctie, volgende week of de week daarna.

Ik ben zo moe nu, gisteren was hamstertechnisch uiteindelijk ook een drukke dag, en vandaag was ook wel erg veel allemaal - alles wat kan bewegen doet pijn en verder voel ik me als een vaatdoek.

En om het nog erger te maken raadt dokter S. mij het eten van brie af tot mijn witte bloedcellen wat zijn aangetrokken!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Lieve Fred,

Weer een zware dag achter de rug in 't z'huis. gaat allemaal niet erg soepel daar. en dan moet je ook nog je brie laten staan!!!
Blijven aan je denken!

een hele dikke kus, Mark en Annella

Anoniem zei

Kon je Jaap en Joep maar uitroken, of ze de vredespijp aanbieden,
of wegjagen met de verrukkelijke stank van brie

maar helaas, zij vinden dat waarschijnlijk net zo lekker als jij en groeien er weer van, die rotzakken!

fijn en moedig dat je weer aan t schrijven bent, ik hoop dat het helpt en nog meer vechtlust oproept bij je

groet Linda

Anoniem zei

Ik hoop echt dat het vanaf vandaag hamstertechnisch allemaal wat meer te behappen voor je. Je woordkeuze c.q. -creativiteit lijdt er iig nog helemaal niet onder. Prachtig, vooral mee doorgaan.

Anoniem zei

He daar,

Balen dat je d'r niet alvast een kunt opsteken. Maar houd nog even vol, ws gaat het je de volgende keer wel lukken.

Hopend dat de wachttijd en de punctie die gaan komen net zo snel en pijnloos zijn als de scan van een week geleden.

Liefs en een knuffel uit Nijkerk

Anoniem zei

Superstijging voor wit en rood (nou ja alles relatief hè meis)! Arme plaatjes.
'Knuffel' ze met hem of haar, de naam volgt wel.
Dag schat, tot vrijdag maar weer.

Mitzy

Anoniem zei

Small? Ja.

Useless? NOOIT!!!

Katinka