donderdag 6 maart 2008

Het braken beu

Bloedwaarden:
geen idee

Medicijnen:
2 x VFend 200
2 x Claritromycine 500
3 x Lorazepam 1 mg

Met stip gestegen in de ranglijst van meest irritante bijwerkingen, nog altijd onder moeheid, maar dat hoeft niet lang meer te duren: overgeven. Zomaar, spontaan, zonder misselijkheid en met niets anders dan soms een kuchje als waarschuwing. Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat dit met Jaap en Joep te maken heeft, maar aan de andere kant is het mysterieuze pijntje links bij mijn ribben sinds de vernieuwde pillenkuur ook zowat verdwenen.

Moeheid is vervelender omdat het me de hele dag door tegenwerkt. Wat ik wil, lukt me niet, en dat frustreert mateloos. Ik lig 's middags uren op bed, omdat ik kapot ben, maar ik ben 's avonds niet uitgerust. Een deel chemo-moe, denk ik, en dat wellicht de strijd op leven en dood tussen mijn lichaam en Jaap en Joep me moe maakt. Logisch. Ergens geloof ik toch dat de laatste kuur alles wat er nog was stuk heeft gemaakt, alle reserves heeft vernietigd en dat ik daarom niet meer kan. Who knows.

Want ik ben zo kapot, dat ik niet meer kan bevatten dat dat ooit anders zal zijn. Ik zal nooit meer mij zijn en of ik dan kort of lang andermans leven moet leiden is de vraag.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Lievie, ik wens je zow onwijs veel kracht toe...
Zou willen dat we, net als de troetelbeertjes, kracht konden sturen.. Unite it all...
Ik hoop ook dat die kracht ergens op je ligt te wachten en je hem weer vindt...

Dikke kus van Mar

Anoniem zei

Hey Lieve Fred,

Ik wou zo graag dat ik een stukje energie van mij aan jou kon geven!

Hou vol, en ik wens je heel veel kracht, sterkte en wijsheid toe!

dikke kus,

Annella

Unknown zei

zo onwijs veel sterkte!!

ik geloof er echt in dat ergens onder die ander waarvan jij nu het leven lijdt, toch nog een echte Fret verstopt zit!

je fysieke lichaam is ziek, niet je ziel of geestelichaam of hoe ze dat ook noemen.

knuffel, Linda

Anoniem zei

Lief zusje,

Als Jaap en Joep zijn verdwenen krijg je hopelijk weer wat kracht en energie terug...
En wie weet kun je dan weer wat andere afspraken op je kalender schrijven dan Leyenburg.
Ik duim voor je, zusje...
Voor nu, gebruik het beetje energie wat je nog hebt voor voornamelijk leuke, bijzondere, liefdevolle, oppeppende of nutteloze 'zaken'...
(ik wil je daar graag mee helpen!!!)

Tot dinsdag misschien...?
Veel liefs,
x

Anoniem zei

Oh, enne, ik zal wel veel te laat zijn nu, maar ik had nog een naam voor 't knaagbeestje:

Geronimo Stilton (naar het gelijknamige boek) of Benjamin Stilton of een combinatie van beiden: Geronimo Benjamin...

Ik ben benieuwd wat jij uiteindelijk gekozen hebt...

Dag maar weer,

Anoniem zei

He Kanjers,

We wensen je veel sterkte en een heleboel energie toe, om te genieten van de leuke, gekke en nutteloze dingen die er zijn.

Houd moed en het leven wat je nu hebt koester dat.

Dikke knuffel uit Nijkerk

Anoniem zei

Goeiemorgen lieve jij.
kus van mij.

Unknown zei

Lieve Frederique,

Ik wou dat ik het allemaal wat draaglijker voor je zou kunnen maken, je bent al zo lang zo dapper en sterk, en dan krijg je ook nog eens Jaap en Joep op je dak.

Ik denk veel aan je en ik bewonder je kracht en doorzettingsvermogen. En dan schrijf je het ook nog eens allemaal op zo'n leuke en cynische manier op. Maar blijf alsjeblieft hoop houden, want zonder hoop is er geen leven.

Eerst Jaap en Joep te grazen nemen, en wie weet wat er dan weer allemaal mogelijk is...

Veel liefs,

Petra (die van Clemens ;-))

Anoniem zei

Lieve Fret&Marius,

Walgelijk druk, want nieuwe baan, desalniettemin (wie dat woord ooit verzonnen heeft...) zijn jullie veel in mijn gedachten.

Dat we inmiddels een smurfencollectie hebben waar menig peuter een moord voor zou doen helpt ook om aan jullie te blijven denken.. :-)

Tijd om de smurfen een nieuw huisje te geven, tot snel!?

Dikke zoenen,

Evje

Anoniem zei

Hai lieve tante,

Ook ik wens jou heel veel energie, waar dan ook vandaan.
En ik kan ook niet wachten tot de volgende lading smurfen die ik aan Mitzy mee kan geven.

Veel liefs en een knuffel, Milan