zondag 2 maart 2008

Jaap en Joep

Bloedwaarden dinsdag:
Rood: 4.5 > transfusie
Wit: 0.6
Plaatjes: 2 (!) > transfusie

Medicijnen:
3 x Aztreonam
2 x VFend 200
2 x Claritromycine 500
4 x Lorazepam 1 mg

Ik ben zo moe de hele tijd dat ik te weinig schrijf; voel me er zoms wel wat lullig over maar ik heb de moed gewoon niet om de computer aan te doen. Ik kan kleine uitstapjes maken naar ziekenhuis, bibliotheek, stad of Kijkduin, maar ben daarna wel uitgeput. Ik zou waarschijnlijk dagen achter elkaar kunnen slapen, maar hoe blij word ik daar van?

Marius heeft al wat geschreven over mijn kokhals- en overgeefneigingen. Afgelopen dinsdag heb ik dokter Y. Nog eens goed uitgelegd wat er dan precies gebeurd, en zij dacht gelijk aan mijn longen. Ze luisterde wat en heeft direct een thoraxfoto geregeld. Aangezien ik ook nog erg veel bloed nodig had, zou ze me bellen met de uitslag - want als er op de foto wat te zien is, is een MRI ook niet nodig.

En inderdaad - de longontsteking die ik in het ziekenhuis had, is nog niet helemaal weg. Aan beide kanten zit iets onprettigs. Gelukkig heb ik geen koorts, maar mijn witte bloedcellen zijn natuurlijk wel bezig de infectie neer te meppen. Nog meer pillen moeten het probleem gaan oplossen. Tevens wou ze graag dat ik afgelopen donderdag een CT-scan liet maken, voor extra duidelijkheid. Geen probleem, vijfmaal liever een CT dan een MRI!

Dat is het dus; een Jaap en een Joep in mijn longen, beenmerg dat enorm lui is en niet van plan is de komende tijd rode bloedcellen of plaatjes te gaan produceren en een erg vermoeide Fret die hoopt dat ze snel klaar zijn met al dat naaldenprikken en pillengeneuzel.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé lieverd, minder schildachtig dan in mijn fantasie. Zal ik dan maar twee pakjes gaan breien?
Hou van jou,

Mitzy

Anoniem zei

Hi lieve schat,

Een -zo-goed-mogelijke morgen voor jou.

Rot 'Jaap en Joep'. Welke van de 2 zal erger zijn??Als ze maar uitgebannen worden en 't liefst tegelijk.

Daar duim ik voor. IK bel je snel lief zussie.

Hvj, Marrie

Anoniem zei

Hoi Lieverds,

De "2 J's" verbruiken duidelijk te veel energie. Hoop dat de pillen snel hun werk doen. Dan heb je weer energie voor leuke dingen!

Veel liefs en sterkte!

De Kiezels

Anoniem zei

HE DAAR

Hopen dat je medicijnen gauw die J en J verjagen en dat je weer verder mag aansterken.
Misschien is het morgen wel een stuk beter.

Denken aan jullie
Groetjes en liefs uit Nijkerk

Anoniem zei

Hey Fret,

't is fijn als we weer iets van jouw eigen hand mogen lezen. Hoop voor je dat de 2J's snel wegvluchten voor de medicijnen en niet meer terugkomen. Heb jij tenminste weer een beetje energie over om aan te sterken!
blijven aan je denken en voor je duimen!
dikke kus, Mark en Annella

Anoniem zei

Hallo Frederique,

Heb afgelopen weekend je hele blog gelezen (ben getrouwd met een broer van Reinoud) en kan alleen maar zeggen, diep respect voor jou,je man, je zussen, familie en vrienden.Hou vol en veel sterkte !!!!!!

Groeten,

J@ne

Anoniem zei

Hee zusje,

Ik weet het niet, hoor, zacht gebreide pakjes voor twee van die engerds. Ik dacht dat ik van de softe aanpak was maar dit slaat wel alles! Maar goed, als jij geen moeite hebt met ze doorslikken, wie weet...

Tot morgen (bels),
kus x en veel plezier met Boe, Boes, Boem, Boet, Boeb, Boef, Boeg of.... Horrid Henry????

Anoniem zei

Hi Fret, ik zit er weer even achter om de achterstand weg te lezen. 2J's? Jaap en Joep moeten maar lekker ergens anders gaan vervelen. Veel lieve groetjes.....
xxC

Anoniem zei

Hallo Frederique

Lees geregeld je blog en wordt op de hoogte gehouden via Mitzy. Ken je niet persoonlijk( ben schoonzusje van Mitzy ) , maar heb wel ongelooflijke bewondering voor je moed en vechtlust. Geef vooral het laatste niet op, want het is bewezen dat dat helpt.
Houd moed en heel veel sterkte de komende tijd.Je doet het super.

heel veel liefs Anjo