donderdag 6 december 2007

Alles voor niets

Bloedwaarden:
Rood: 5.1
Wit: 5.4
Plaatjes 60

Medicijnen:
3 x Lorazepam 1 mg

Dokter S. belde vanochtend; of we naar het ziekenhuis konden komen, vanwege de uitslag van de beenmergpunctie. Dat voorspelde al niets goeds, en zijn boodschap was ook onvoorstelbaar. De leukemie is terug en niet meer te behandelen. Er is geen hoop meer op herstel, alleen nog mogelijkheden mijn leven iets te verlengen. Ik weet nog niet goed wat ik nu moet doen of denken, kan de chaos in mijn hoofd nog niet onder woorden brengen. Ik hou zoveel van iedereen, ik wou nog zoveel.

39 opmerkingen:

Anoniem zei

Frederique, ondanks dat wij elkaar niet meer gesproken of gezien hebben, lees ik dagelijks jouw verhaal. Ik weet niet wat te zeggen, alleen dat ik aan je denk!

Liefs, Ellen van der Straaten

Anoniem zei

NEE!!! dit mag niet waar zijn fred!!! GOdverdegodver!!!! sry voor mijn gescheld maar ik wil dit niet geloven!!! Lieve Fred, al die rottigheid :( Ik denk aan je lieverd... Weet verder even niet zo goed wat ik moet zeggen...

Unknown zei

Fret,

Woorden schieten mij op dit moment tekort.
Ik vind het nog zo onwerkelijk. En ik ben er heel verdrietig onder dat ik je nu waarschijnlijk eerder dan later zal moeten missen.
Ik geef heel veel om je, en je hebt zo'n belangrijke vriendin voor me.
Hoe dan ook heb je een grote plek in mijn hart veroverd, en die zal nooit meer weggaan.
Wat ik ook al over de telefoon zei: ik ben en blijf bij je! altijd.
Lieve lieve lieve Frederique en Marius, heel heel heel veel sterkte met dit onwerkelijke en verschikkelijke nieuws.
We zullen de dagen moeten blijven plukken.

Anoniem zei

Freqerique,

Verbijsterd hoor en lees ik je verhaal. Het raakt me zeer.
Sinds de netwerk avond heb ik niet met je gesproken, maar wilde laten weten dat je niet vergeten bent.
Geen moment heb ik twijvel gehad dat je je hier doorheen zou slaan.
Met enige regelmaat besprek ik je situatie met edward tijdens het hardelopen. Ook toen al was ik verbijsterd over hoe zwaar het voorje was. Ik stelde me gerust met de gedachte dat je je hierna alsnog weer verder kon. Dat blijkt niet geval.

Ik wil je veel sterkte wensen en laten weten dat ook hier aan je gedacht wordt. Houd vol, in welke vorm dan ook.

Liefs, Henk Kok

schendstok zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
schendstok zei

Lieve Fret,

Hoewel ik je aan de telefoon al heb gesproken schieten de tranen me in de ogen bij het lezen van je post. Het is allemaal zo onrechtvaardig, ik wil je niet kwijt. Bij de gedachte dat ik je zal moeten missen in mijn leven word ik zo verschrikkelijk verdrietig.
Ik kan me geen voorstelling maken van wat jij en Marius nu doormaken, zo onwerkelijk, zo naar is dit.
Ik heb er geen woorden voor.


Fretje ik houd heel erg veel van je.

Bernard

Anoniem zei

Hey lieve Fredje,

Ik kan het eigenlijk niet bevatten wat je hier nu net post. De kans was natuurlijk aanwezig dat dit kon gebeuren, maar toch kom het als een donderslag bij heldere hemel. Fredje ik vind het zo knap hoe je dit de afgelopen tijd ondergaan hebt, en dat je dan juist in de laatste fase met dit geconfronteerd word. Op deze manier lijken de afgelopen maanden direct zo zinloos geweest.

Ik hoop dat je de komende tijd van alles zal genieten. Ik geef ontzettend veel om je en wil jou en Marius heel veel sterkte wensen voor de komende tijd.

Heel veel liefs en ik hou van je.

Kus

Eelke

EL zei

Fret, ik kan het gewoon niet bevatten, je bent altijd zo sterk en werkt overal zo hard voor! Wat oneerlijk dat het dan toch nog slecht kan gaan.
Ik spreek je persoonlijk niet vaak, maar ben altijd op de hoogte gebleven via edward en bernard.
Heel veel sterkte de komende tijd, ik moet er zelf al van bij komen, dus ik kan me al helemaal niet voorstellen wat je er in jouw hoofd omgaat. Sterkte in ieder geval, met alles en iedereen om je heen.

El

Dutch Revolution zei

Ik heb jou heel lang niet gesproken, maar ik wil je toch heel veel sterkte wensen...En wens je elk mooi moment toe wat je nog kunt krijgen. Geldt ook voor Marius uiteraard.

Anoniem zei

Fretje
I was so sad yesterday to hear the terrible news after everything you have been through. I will make sure I do everything to enable Angelien to be with at anytime you want her there.
Be strong and know that the last few months have been very precious to her.
Please also know my family are thinking of you and the rest of your family at this time.
Liefs Nick (en Oliver)

Anoniem zei

Lieve Fred
Ik heb de hele nacht liggen nadenken en steeds als ik probeerde te slapen gingen mijn gedachten toch weer terug naar jou.
Na al dat vechten, na al die pijn mocht het helaas toch niet zo zijn :(
Ik heb ongeloofelijke bewondering voor je, dat had ik al, maar mijn bewondering is alleen maar groter geworden.
Ik vond je altijd een stoer tof wijf en dat is allemaal bevestigd toen ik las hoe jij met die rotziekte omging.
Ik hoop dat je er wat moois van kan maken samen met met Marius en de mensen waar je van houdt.
Ook Marius heel veel sterkte gewenst. Love u Fredje...

Anoniem zei

Lieve Fred,

Woorden schieten me te kort.
Ik wil je veel sterkte wensen en laten weten dat ook hier aan je gedacht wordt.

Sorry dat ik in de afgelopen tijd niet langs ben geweest, Nu zie ik in dat dit veel eerder moest.

Ik beloof dat ik snel langs kom.

Dikke kuss veeel liefs en sterkte

Barry

Anoniem zei

lieve fret,

Ik weet even niet wat ik neer moet zetten.
Ik ben zo geschrokken ik wilde je vandaag je sterkte wensen ivm opname in Leiden en toen las ik dit bericht, ik begrijp het allemaal niet meer.
Jij hebt dit niet verdient echt niet,je bent z n wereldwijf en altijd door gevochten en dan nu dit.
Het leven is niet eerlijk echt niet.

Ik wil jou en Marius en je famillie heel sterkte wensen
voor de komende tijd.

Love you Fret!(K)

Mariska

Anoniem zei

Ondanks ik u niet ken, vind ik het toch heel rot om dit te lezen. Heel veel succes met alles !

Anoniem zei

Lieve Fred, ik vind het echt heel erg en ik zal aan je denken en wens je al mijn liefde toe.... heel veel sterkte van mij toegewenst

Liefs van Michelle (dochter van Marjolein)

Anoniem zei

Lieve Fretje,

Ik kan het niet geloven, ondanks al je wilskracht en moed.
Het kan niet zo zijn!
Ik wil alleen dat je weet dat ik elke dag aan je denk! Geniet van je vriend en de mensen die van je houden! Ik kom snel weer langs.

Hele dikke kus Natasja

Anoniem zei

Lieve, lieve Fret,

Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe je leven eruit ziet als je ineens geconfronteerd wordt met de eindigheid ervan.

We hebben het wel eens over waardigheid gehad; Ik blijf bij mijn mening dat je voor mij altijd een waardig en geweldig persoon bent en zal blijven!

Je bent me zo ongeloveloos dierbaar, ik hoop dat ik er voor je mag zijn.

Anoniem zei

Lief zusje,

Dan ineens houdt het bedenken van plannetjes, om je door de laatste ziekenhuisopname heen te slepen, op...

Heel diep geschokt en verslagen...

Tot gauw, mijn lieve, sterke en moedige zusje.

Ik hoop zo dat wij nog van enige waarde voor je kunnen zijn de komende tijd.

Kus op je voorhoofd en een aai over Marius' bol,
xxxxxxxx

Anoniem zei

We hebben gehuild
en aan Frederique gedacht...

We hebben gehuild
en aan Marius gedacht...

We hebben gehuild
en aan jullie beiden gedacht...

We hebben gehuild....


Kiezel

Anoniem zei

geloven is moeilijk, net als de tijd die je nu heb, probeer er toch van te genieten,
zo goed ken ik je niet, maar dit laat mij wel denken, en voelen dat het f*cked up is,
ik weet niet goed wat ik je moet zeggen, weet in ieder geval wel dat ik aan je denk..

Irshad

Anoniem zei

Lieve fred,

Woorden schieten te kort als ik dit lees! De manier waarop jij hiermee omgaat is zo moedig, sterk en geweldig te noemen. Jij had nog zoveel plannen, ideeen en keuzes om te maken. 1 ding lieve fred je bent en zal nooit uit mijn gedachten gaan en wat er ook gebeurd ik zal altijd bij je zijn!
Dikke knuffels en kussen van

Tommy

Unknown zei

hey Fred,

je schrijft in je post: ik hou nog van zoveel mensen, ik wou nog zoveel..

blijf alsjeblieft nog van iedereen heel erg houden, en blijf ze stevig tegen je aanhouden, dat is het weinige wat je nu nog kan.. wat een raar gevoel!

heel veel sterkte en vooral veel liefde voor jullie allebei met alle mensen om je heen...

veel liefs,
Linda van der Boon

Anoniem zei

Lieve zus,
Ik had gisteren aan de telefoon al géén woorden hiervoor. Ik heb ze nog steeds niet!
Ik denk continue aan je. Je ziet me snel weer!

Liefs
Ronald

Anoniem zei

Hallo Frederique,

Wij wensen je heel veel sterkte en alle liefs van de wereld toe.

Knuffels van Gerda en Willem

Anoniem zei

Lieve Frederique

alles is al zo'n beetje gezegt door velen waarbij jij een plekje in hun hart hebt verovert.
Ikzelf ken je niet zo goed, maar zelfs bij mij heb je een plekje verovert.
Het is allemaal zo oneerlijk, maar 1 ding is zeker jouw leven onder ons heeft heel veel nut gehad. JIj hebt veel harten geraakt en hebt daar een plekje verdient.
Ik weet zeker dat ze aan de andere kant ook een heel mooi en bijzonder plekje voor je vrij aan het maken zijn, voor het moment dat het voor jou tijd is om over te gaan.
Liefje probeer te genieten van ieder moment dat je nog samen hebt met al je geliefden om je heen.
Wij hebben als familie zijnde nog niet zo gek lang geleden voor hetzelfde f*cking moment gestaan met mijn vader, dus ik weet hoe moeilijk het allemaal is..maar de liefde zal jullie er allemaal doorheen helpen ..ook jou..
Ik weet hoe moeilijk dit alles voor jou moet zijn, ik zag het in de ogen van mijn vader hoe zwaar het is om iedereen los te moeten gaan laten..om het leven los te moeten gaan laten.. jij gaat straks op een ander niveau verder en daar wordt jij ook heel goed op gevangen wijffie.

Ik wens jou en de mensen die jou lief zijn, heel veel liefde en kracht toe.

Blessings en een hele dikke knuffel
Diana Gijsman ( felicitas )

Anoniem zei

Lieve Fréderique,
Al sinds september lees ik practisch dagelijks je berichten over alle ups en downs, die jij tegen kwam op weg naar wat wij allen dachten: herstel!
Tot nu toe: zonder daarop te reageren.
Nu reageer ik wel, maar weet niet wat te zeggen.
Mijn gedachten zijn bij jou en bij allen die jouw met hun liefde omringen!

Liefs, je nicht Marian uit Eibergen.

Anoniem zei

Hey lieve fret,

Kweenie wat ik moet zeggen, na 23 uur wil het maar niet doordringen. De hele dag denken kris en ik aan jou en Marius..

Veel sterkte!

Liefs,
Kris en Dre

Anoniem zei

lieve fred
marian belde gister om dit verschrikkelijke nieuws te vertellen weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar meisje voor deze tijd met fam en heeeeel
veel vrienden sterkte gewenst
Het leven is niet altijd eerlijk
voor mij ben je en blijf je een toppertje ik denk aan je!
kus van hetty

Anoniem zei

Lieve Frederique,

Ik weet geen woorden te vinden om te omschrijven hoe erg ik dit voor je(jullie) vind! Wat kan het leven toch verschrikkelijk oneerlijk zijn!
Heel veel sterkte met alles!!! Ik denk aan je!

Liefs Angela

Anoniem zei

Lief klein fretje, met je hakken geweldige outfits en je woorden. Gisteren al geheel in shock geweest en lang met zussie Marianne gesproken over het waarom dat ongelofelijke waarom. De antwoorden zullen we niet krijgen....Vandaag zijn we allemaal stuk geweest. Jou plekkie naast ons op de desk blijft voor altijd.
Heel veel knuffels voor jou en Marius!

xxCarla

Anoniem zei

Overweldigend en zo onwerkelijk..
Het drong nog niet helemaal tot me door.. ik hoorde.. maar ergens ging het nog langs me heen..
Te plotseling..
Vanmorgen waren het de woorden..
'ik wilde nog zoveel' die mij braken.. dit is niet eerlijk..
Jij moet gewoon om 8 uur bij die leidse-R-sprekende witjassen zijn..
En die gaan jou beter maken..
Ik wou dat ik meer voor je kon betekenen..
Toen ik net 30 reacties zag staan bij je blog en al die berichten over mijn beeldscherm scrolde.. ik .. ik heb even geen woorden..
Lieve lieve Frederique, we willen jou nooit kwijt, alles wat ik je toewens is gewoon een ontzettend warme waardevolle tijd !!

We denken aan je !!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuffel en een dikke zoen,

Patries

Anoniem zei

Kus, mijn lief.

Mitzy

Anoniem zei

Wat kan je nu nog zeggen... ik heb al die maanden meegelezen en meegehoopt dat het allemaal goed zou komen. En dan dit bericht, het enige dat niemand wilde lezen... Ik wens jullie heel veel sterkte, liefde en warmte toe.

Mimpie

Anoniem zei

Vol ongeloof las ik het berichtje van Marius op ons forum. Het leek zo goed te gaan en dan dit. Weet niet goed wat te zeggen, maar mijn gedachten zijn bij jou en Marius! Make every minute count.....

Roy

Anoniem zei

Beste Frederique,

Ken je niet persoonlijk maar via je zus...en heb van achter de PC hier een beetje mee zitten lezen en leven. Nu dit bericht....

Ook ik weet de 'zin' of 'zinloosheid' hier niet van.

Wens je veel mooie en intense momenten met je dierbaren.

Saskia Pontier-Koek

Anoniem zei

je vriend meldde het zojuist bij de Mixfreaks en nu zit ik met een brok in mijn keel je verhaal te lezen.
Weet zeker dat je sterk en moedig bent. Je hebt/jullie hebben al zoveel doorstaan en dan weer een tegenvallend bericht.

Ik ga even schelden, bidden en smeken.
En ik gun jullie het aller-allerbeste!

Anoniem zei

Wilde nog even bellen, maar doe dat morgen, want om kwart over 10 schrikken Nederlandse mensen van de telefoon. Misschien jij niet meer, ik weet niet. Robins verjaardagsfeest voorbij. Een dochter van 16, maf en erg mooi. Jou weet ik als puber vooral als veertienjarige, achtienjarige, negentienjarige. 16 ???? Het was vandaag een goed feest, mooie meid mijn geweldige dochter. En het verdriet heel erg voelbaar en heel af en toe bespreekbaar. We houden van jou zusje en tante, onze Frédérique, welterusten,

Mitzy

Anoniem zei

Steeds als ik aan je denk denk ik aan dat druppeltje koffie op je neus in de bus ;)
Ik denk veel aan je maar kan me niet echt een voorstelling maken van de situatie zoals die nu helaas is...
Ik wil je alleen nogmaals zeggen dat ik veel aan je denk...

Kus Marjolein

Anoniem zei

Lieve, lieve zus,

Ik denk aan jou, huil..
Wil jou niet verliezen. het mág gewoon niet.

Ik hou zo veel van jou,

Mar
x