maandag 10 december 2007

Uit met de Fret

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
3 x Lorazepam 1 mg

Net naar dokter M. geweest, de psychiater. Ze wist nog niet dat ik was opgegeven, dus ze begon over Leiden en de psychiatrisch verpleegkundige aldaar. Daarna werd het wel een prettig gesprek. Wat ik er practisch gezien aan heb, weet ik niet, maar ik denk niet dat dat direct noodzakelijk is. Maar daar hangt alles een beetje op - het is zo nutteloos allemaal. Als de toekomst wegvalt, heeft niets meer waarde, behalve de mensen waar ik van hou. Ik snap niet - en ik weet niet of ik het nog ga snappen - hoe ik tegelijk kan leven en doodgaan.

Ik snap het sowieso niet: hoe kan het nou zijn dat alle opties opeens wegvallen? Hoe kan er nou niet ergens in een duister hoekje, links van een kakel-lachende wetenschapper met een smoezelige witte jas, een experimenteel middel zijn dat ik kan uitproberen? Ik heb nu toch niets meer te verliezen en ik pik het niet dat al die narigheid van de afgelopen maanden voor niets is geweest! Morgen heb ik een afspraak met dokter S., en ik zal op hoge poten binnenstampen en eisen dat hij iets bedenkt!

Ik wil niemand hoop geven - maar een frisse woede houdt me staande. Wat me ook op de been houdt zijn stomme, kleine dingen. Ik eet weer vlees, bijvoorbeeld. En ik heb zojuist in de tram tweemaal zwart gereden :)

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Fret,

Al zwart rijdend flinke kippenpoten of worsten eten is wel het minst waar jij recht op hebt !!

Ben blij dat het in elk geval een prettig gesprek is geweest vandaag.

Neem er morgen al de tijd voor!

Ik bel je morgenavond even.

Verder veel liefs en tot donderdag.

Ronald

Anoniem zei

Psies, beetje losgaan moet nu kunnen, ik vind het ook zo'n rare gedachte allemaal, kan je nagaan hoe het voor jou en Marius is en alle mensen die zo dicht bij je staan... Blijf aan je denken...

Anoniem zei

Mijn HTM-er stond even mee te lezen, foei zwart rijden echter je heb wel gelijk wat kan het je schelen. Maak deze week inderdaad stampot :)van ze als je op gesprek gaat!

xxCarla

anja zei

Lieve Fret,

Ik ben enorm geschrokken van het bericht wat ik afgelopen vrijdag heb gekregen. Ik wil je heel graag heel veel sterkte wensen en je dierbaren om je heen natuurlijk ook. Doe lekker de dingen die je wilt doen groot gelijk heb je. Ben niet echt een schrijver maar bewonder de manier waarop jij schrijft en hoe jij jezelf kunt verwoorden. Heel veel liefs

Anja van Bergen

Anoniem zei

Biefstuk van de Haas bij de keurslager in de Bankastraat kan ik van harte aanraden. :]

Groetjes,
Henk

Anoniem zei

Lieve carnivoor, vandaag wordt het dus pom met biologische kip, ik zal mijn uiterste best doen.
Ja gek is dat, dood gaan en nu 'gewoon' leven, hoe kan dat nou? En toch is dat de enige echte werkelijkheid die er is. Even simpel als verschrikkelijk.
Tot straks zus,

Mitzy

Anoniem zei

Hi hi,
grappige lieve zus,

Goed zo!. Vecht maar.
Binnenkort samen een 'Hema'-worst eten. Mmmm..Keep strong.

Dag lieve, lieve Fret, Zie je nog
deze week.Heel veel sterkte met Mitzy in het zkhuis.

x, Mar

Anoniem zei

Sinds ik deze zomer van Mitzy het adres van je weblog kreeg, heb ik het geregeld gelezen, en me verbaasd over je moed, kracht en de manier waarop je - ook met keiharde humor - met deze ziekte omgaat.
En steeds nam ik me voor om een berichtje achter te laten, en kwam dat er niet van, en stelde ik het uit tot later. Maar nu opeens heb jij geen later meer. En dat voelt ongelooflijk klote.
Ik wens jou en je dierbaren heel veel liefde, Katinka.

Anoniem zei

hihi lag gekruld hier, wat heb je het toch weer lekker omschreven ;-)

gr. Diana G.

Anoniem zei

Lieve Fret,

Gewoon lekker zwart rijden en vlees eten! Je verdient het! Ik kan me geen sterkere vrouw dan jou voorstellen. Zoveel kracht als je heb gehad al die tijd! Geniet lekker van je vriend en de mensen om je heen waarvan jij houd maar die zeker ook heel veel van jou houden. Ik bel je binnenkort wel even.

Hele dikke kus, Natasjha

Anoniem zei

Lief zusje,

Ben benieuwd hoe het bij dokter S. was vandaag...
Ik kan me zo voorstellen dat je denkt dat alle gruwels van de afgelopen maanden toch niet voor niets hadden kunnen zijn...
Daar kan geen joe positivo meer tegenop!
Maar lief zusje, je bent er nog, wij kunnen nog veel van je leren!!!! (Hoe houd je je overeind onder zulke omstandigheden?)
XXXXX
Zie ik je morgen weer?
Kus