zaterdag 1 december 2007

Ongeloof en nagelleed

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
2 x Lorazepam 1 mg

Het lijkt zo onwerkelijk om vrijdag naar Leiden te gaan - de opnames in Leyenburg waren anders, omdat ik me er een voorstelling bij kon maken. Ik heb geen idee hoe alles gaat zijn en dat maakt dat ik er bijna niet in geloof. Ik hou me voor dat het de laatste keer is en dat er daarna niets meer hoeft, maar dan denk ik weer aan al die afschuwelijke nazorg die er moet gaan komen. Het zou zo mooi zijn als het echt het laatste was dat ik nog moet doen - of ondergaan - maar dat is natuurlijk niet zo. Ook van de periode na de opname heb ik geen beeld, en dat maakt me erg onzeker.

Al mijn nagels zijn er nu aan; ik heb nooit geweten hoe nuttig die krengen eigenlijk zijn! Bijna alle normale handelingen zijn of onmogelijk of vereisen een andere aanpak dan anders - lenzen indoen, bijvoorbeeld, en douchen. Uien pellen is ook erg leuk. Ik denk dat het nog zeker een maand duurt voor de breuken eruit gegroeid zijn, maar dat is erg afhankelijk van de cytostatica die ze me gaan voeren. Ik kan me niet voorstellen dat het ergere troep is dan de cytarabine, maar wie weet waar ze me mee verrassen. Dokter F. heeft als enige bijwerkingen haaruitval en misselijkheid genoemd, naast een minieme kans op blaasbloedingen. Eigenlijk best knap, dat je als arts met een uitgestreken gezicht tegen een kale patiënt gaat vertellen dat ze wel op haaruitval moet rekenen - en dat je klaarblijkelijk verwacht dat ze na zes kuren nog niet weet dat al dat kotsen van de chemo komt. 't Is niet echt een mensen-mens, denk ik.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Fred,

even een kleine groet uit N'dijk! we leven zeer met je mee en hopen dat je 3koningen thuis bent en dan weer langzaamaan kunt herstellen van de ellende die je de afgelopen mee hebt moeten maken!
geniet nog maar van de komende dagen voordat je naar Leiden gaat! we denken aan je

liefs, Mark en Annella

Anoniem zei

Hé lieverd, we zullen eindeloos mandarijnen pellen voor je met onze eigen stompjes woensdag. Arme dokter S., hij gaat je echt missen denk ik, zijn ogen stonden een beetje op ´droeve-hond/stand´.

Hou van je,

Mitzy

Anoniem zei

Lieve Frédérique, morgen om 10.00 uur heb ik iets spannends, een sollicitatiegesprek, hopelijk dichter bij huis werken over een tijdje. Maar daarvoor ben ik in gedachten bij jou, heel heel veel sterkte met de beenmergpunctie morgenvroeg. Tot woensdag,

kus, zus

Anoniem zei

hoi hoi
LE en prinsses,
ik wens jullie heel veel sterkte toe met dit klote gedoe.
Dit verdient niemand
heel veel liefs en sterkte,
dikke knufffffffffffff Mei