dinsdag 11 december 2007

Een sprankje

Bloedwaarden:
Rood: 5.5
Wit: 3.6
Plaatjes 60

Medicijnen:
3 x Lorazepam 1 mg

Ik heb dokter S. verteld dat ik alles wil proberen en niet van plan ben dood te gaan na de twee kuren die ik al heb gehad. Hij gaat alle vooraanstaande hematologen raadplegen voor een mogelijke, experimentele kuur - dat kan nu niet, want ze zijn allemaal op hematologencongres in Amerika. En heel misschien is er nog een kuur, die mij heel misschien een maand of twee in remissie brengt, waarna ik weer in aanmerking kom voor de transplantatie. Twee hele kleine kansjes, bij elkaar een minieme kans, but it beats certain death. Ik reken me maar niet rijk, blijf voorbereid op het einde, maar ben ook alvast bang voor de afschuwelijkheden die tenminste twee kuren met zich meebrengen. Maar hoop is hoop, dus ik moet niet zeuren. Wat heb ik te verliezen? Behalve mijn wimpers, nagels, sprietharen, huid, bloedvaten, orgaanfuncties en slijmvliezen natuurlijk :P

33 opmerkingen:

Anoniem zei

VECHTERTJE!!!! U GO GIRL!!!!

Anoniem zei

Ik duim verder, ik zei het al op het PM-forum.
Ga ervoor! Kleine kansjes zein tenmindste kansjes en als jij eraan geloofd.......wie weet.....er gebeuren vaak dingen waar niemand op rekent.
Je kunt het!

SandraP

Anoniem zei

Elke kans is er 1!!!
Geef de moed niet op en ga ervoor, je verdient het.
Ik blijf aan je denken!

Kus Natas

Anoniem zei

Zeg kunnen al die hematologen niet met zijn allen in Februari interessant gaan doen? Februari is een nare saaie maand, dus dan zijn congresjes enzo enorm oppeppend! Grr....

Ach aan de andere kant, nu weet jij tenminste zeker dat de halve wereld je bloedwaarden aan het bespreken is, en wie weet loopt inderdaad de stoffige-witte-jas-drager daar rond, en tovert hij uit de zak van zijn stoffige-witte-jas een magisch flesje 'maak-fret-beter-meuk'.

Wonders never cease!

dikkedikke zoen, tot vanavond!

ps: mocht je zomaar per ongeluk achter de pc belanden en denken 'o jee, wat zal ik nu eens vinden?' dan is het misschien -als je toch per ongeluk bezig bent- leuk om te googelen op 'Morcheeba' en 'Wonders never cease' en 'lyrics'. Ik vind 'm erg mooi in ieder geval.

Unknown zei

wauw..

Anoniem zei

goedzo Fred, blijf volhouden en blijf die witjassen achter hun duurbetaalde vodden aanzitten. Het is een kleine en misschien enige kans, maar waarom niet. Zoals zoveel in het leven: je hebt dan altijd het gevoel er alles aan gedaan te hebben, eruit gehaald wat erin zit en die gedachte alleen al geeft je rust! The right spirit and keep on going. Ik weet dat het gemakkelijker is gezegd dan gedaan, maar blijf volhouden!!
Elke dag blijven we (en ik weet zeker dat het er heeeel veel zijn) met je meeleven, meehopen en meebloggen.
Groetjes, knufs en een stevige douw in je rug, Gilbert

Anoniem zei

En zoveel liefs en zoveel sterkte van Rian, Katinka, Ruud en Anjo, Ine, Rob en Jane, Liesbeth, Kristina, Bart, Eswalda en een aantal heel meelevende collega's die jij niet kent maar wel erg leuk zijn.

Welterusten,

Mitzy

Anoniem zei

Ik zei het al eerder "JIJ STRIJDER" !!!
Fredje, grijp aan wat je kunt !!
Ik denk aan je !!!

Liefs xx Patries

Anoniem zei

Door omstandigheden kon ik niet eerder een reactie plaatsen.
Ik heb je berichten van een paar dagen terug tot nu gelezen en het is niet niks. Misschien dat de artsen meer weten als ze uit Amerika terug zijn. Valse hoop kan je natuurlijk niet krijgen maar probeer van dag tot dag te leven en je dag zo goed mogelijk door te komen. Het wil geenszins zeggen dat dit het absolute einde is. Er zijn ook gevallen bekend van mensen bij wie werd gezegd dat de kanker verdwenen was, en die alsnog het loodje legden. Ik bedoel maar... Het leven ligt bij jezelf, niet bij de artsen. Groeten van Arno en heel veel sterkte.

Anoniem zei

He daar kanjer, ik wens je zoveel goeds en met mij velen. Go fot it!
Haal, informeer en geloof, geloof vooral in jezelf, je gevoel en in iedereen om je heen.

hele dikke knuffels
xx Carla

Anoniem zei

Lieve Frederique,

Sinds ik van Marjolein de link naar je blog heb gekregen heb ik deze regelmatig gelezen en gehoopt dat je je overal doorheen zou slaan.

Vandaag na een poosje je blog weer bezocht om te lezen hoe het met je gaat; ik weet niet wat ik moet zeggen...........

Ik kan alleen, net als jijzelf en iedereen om je heen hopen dat je gevecht succesvol is.

Ik bewonder je moed en je geloof in het leven en wens jou en iedereen om je heen heel veel sterkte toe!

Liefs, Niki

Anoniem zei

Hoi Fret,
Ik ben me rot geschrokken.
Gelukkig dat ze je nog hoop hebben gegeven.
Verder sluit ik me bij de rest aan:
tanden ontbloten en grommen(zo doen grote carnivoren dat) Heel veel sterkte voor jou, Marius en verder iedereen.
Jorrit

Anoniem zei

Hoi Fret,

ik heb bewondering voor je strijdlust en voor de manier waarop je alles zo op je blog schrijft. Ik wens jou en de jouwen veel sterkte, kracht en doorzettingsvermogen. Haal eruit wat erin zit, op wat voor manier dan ook, maar vooral op jouw manier. Zet hem op!

We denken aan je!

Groetjes van Hubert & Iris

Anoniem zei

Goeiemorgen zus

Anoniem zei

hoi Fredje

ik wens je veel sterkte.
En ook iedereen die van je houdt.

Anoniem zei

Lieve Frederique,

Wat een vreselijk nieuws weer allemaal, ongelovelijk!!
Maar je bent een onwijze doorzetten dus probeer ook dit weer te verslaan!
Ik wil je heel veel liefde en sterkte toewensen!!!

Liefs Pamela

Anoniem zei

Goeiemorgen lief zussie,
Ik denk aan je.

xxx, Mar

Anoniem zei

Een sprankje,
dat is iets,
dat is hoop,
daat moet je het voor doen!
Ik was in het ziekenhuis vandaag, ja ja the big thing mijn voet mocht uit het verband en ik kreeg tape! Jeeeeeh Joepie :P.
Met de tape-man was trouwens heel erg veel mis:
1 hij begon verkeerd HALOOOO (als of ik daar voor mijn lol was) en dan met zo'n vreselijk accent waarvan je meteen in de lach schiet :P.
2 Toen hij mijn enkel zag vroeg hij heel beschuldigend of ik hem wel omhoog heb gehouden (dat gaat hem niks aan)
en 3 hij heeft zeker 10m tape aan mij verspilt, omdat hij het elke keer overnieuw moest doen :O!
Verder was het een heel erg spannende en leuke dag!
Een hematologencongres hé ik geloof er niks van :P. Nee ik hoop dat ze het over je hebben, elk boek dat ze kennen voor je open slaan en pas terug komen als ze een oplossing hebben!
Ik hou heel erg veel van jou!
xx je nicht(je)

Unknown zei

Hi Fred en uiteraard ook Marius.
Via deze weg een welkom thuis vanuit Zweden. Het moet vast prachtig zijn geweest in dit tijdstip van het jaar. Hier was alleen een beetje sneeuw maar goed, genoeg om de wereld voor even een witte deken te laten zijn. Geweldig te horen dat jullie ook komen met Oud en Nieuw en ik hoop voornamelijk aan Fred gericht, dat het net zo bijzonder mag zijn als de vorige malen dat je gezien heb. Het is hier heerlijk kitsch met roze ballen, persoonlijk gedecoreerd door Ingrid en mij. En een vleugje Arnoud uiteraard! Mochten jullie nog wensen hebben voor de desbetreffende avond, laat het dan ff weten. Dan houd ik daar rekening mee (chocoladetaart iemand???)

Tot dan!
Kus en grote knuffel van Janneke

Anoniem zei

Hé Bergenganger, ik bel je morgen. Kerstmiddag en avond gevierd zoals het hoort met veel spelletjes en ook nog stukjes Sissy en Sound of Music. Morgen weer verder inpakken. Hoop je gauw ons huis te laten zien. Kus, Mitzy

Anoniem zei

lief zusje,

een verlate kerstgroet uit hitchin, u.k.
ik hoop dat jullie fijne dagen met elkaar hebben gehad in noorwegen...
was het mooi daar in bergen?
de kerstman heeft ons een wii gebracht en ik heb erg aan je moeten denken bij het creeren van onze personages!
wij zijn morgenavond weer in nl.
dag lief zusje
x angie

Anoniem zei

Hoi zus!
Hoop dat je hebt genoten in Bergen, ook al had het hotel dan géén jacuzzi.
Ik hoop zondag alle verhalen te horen.

Tot zondag!
Liefs
Ronald

Anoniem zei

hoi lieve Frederique,

Ik hoop dat je het naar je zin heb gehad daar, lekker ff weg geweest.
Bij deze wil ik je ook nog een keer vertellen dat ik nogsteeds heel veel aan je denk! 24/7.
Je bent een Topper.

Dikke kus Natas

Anoniem zei

Aansluitend bij allen hierboven.
Ga ervoor! Je bent sinds de eerste dagen van deze blog geen dag uit mijn gedachten. Hopend dat het je tot steun is.

Anoniem zei

Dag lieve, lieve zus,

Welterusten voor vannacht. Ik kijk er naar uit om jou morgen te zien.

Hou veel van je,

x, Mar

Anoniem zei

Hoi Frederique,

Hier even een berichtje om "hoi" te zeggen en weer even iets van me te laten horen ;-)

Dikke knuffel

xx Patries

Anoniem zei

Vertrouwd en heel volgens de traditie, want zo mogen we het nu noemen hè?, was het zondag. Leuk om met z'n vijfen te zijn. Ik hou van je.

Mitzy

Anoniem zei

Het chick!
Je zag er echt supermooi uit vandaag!!! Geniet van je Whiskey... Kus Mar...
Ow als je nog mooi fotootje hebt van vandaag holymar@hotmail.com

Anoniem zei

Hoi Frederique en Marius,
Jullie zagen er super uit vanmorgen. Hoop dat jullie van de rest van de dag net zo hebben genoten.

Hieronder alvast wat kiekjes van vanmorgen!

http://www.circusamersfoort.nl/bruiloft/index.htm

Liefs
Ronald

Anoniem zei

Wat een prachtige zus/tante en zwager/oom hebben wij. Jullie waren zo mooi. Bedankt voor vandaag.

Anoniem zei

Lieve Fret en Marius,

Heel erg gefeliciteerd, wij vonden het een heel leuke en mooie dag gister! Dank dat we er bij mochten zijn!

Dikke zoenen,

Andrew&Evje

Anoniem zei

Hoi Lieverds,

Jullie zagen er prachtig uit maandag!
We denken aan jullie, sterkte vandaag!
Dikke kus van ons beiden, Mark en Annella

Anoniem zei

Hoi Frederique en Marius,
gefeliciteerd !!! mooie foto's trouwens