woensdag 9 januari 2008

Back in black

Bloedwaarden:
Wit: 25 > transfusie > 66

Medicijnen:
2 x Amphotericine B 1%
2 x Kamillosan
1 x Norfloxacine 400 mg
3 x Lorazepam 1 mg

Andere zaken:
Inbrengen port-a-cath
Allerhande feestelijke kweekjes

Net getrouwd en nu al weer opgenomen in het Leyenburg, voor dat allerlaatste strohalmpje. Ik ben kapot - het vooruitzicht is ook zo vrolijk; het mislukt, en ik ga dood, of er gebeurt een wonder, het lukt en ik mag uitkijken naar nog twee kuren. Ik denk alleen niet dat er een wonder gaat gebeuren. In elk geval koop ik er een maand of twee extra voor - maar hoe?

Weer moesten we er grafvroeg zijn en werd de eerste medische handeling pas rond een uur of 13:00 uitgevoerd. Toen ik aankwam, was zelfs mijn kamer nog niet leeg - het is gelukkig wel de allergrootste die ze hebben. Mocht er nog een volgende keer komen, dan kom ik niet voor 13:00 uur naar het ziekenhuis.

Het kwaadaardige schouderapparaat zit er weer in; deze keer was het onder dormicum, op mijn verzoek. Het wordt steeds moeilijker de vaten daar te bereiken, en het was nog geluk hebben dat het maar één keer over hoefde. De arts die 'm erin frutselde heeft zelfs aan mijn practisch en esthetisch verlangen voldaan en het het kreng niet te ver richting mijn schouder geplaatst, zodat het litteken niet nog groter wordt en ik zelfs nog zorgeloos bandjes van b.h.'s en andere kledingstukken kan gebruiken.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Frédérique,
Sterkte daar met alles wat er staat te gebeuren. Moedig dat je weer wat plaatst op je blog.
Liefs vanuit het Kooise

Anoniem zei

Lieverd, onwijs veel sterkte... Ik word er zo verdrietig van, ik vraag me af hoeveel iemand kan doorstaan :(
Ik zal bidden (jah ik) om een wonder!!!! Dat moet gewoon!!! Dus op voor het wonder en onwijs veel sterkte...

...Kus...

Anoniem zei

Lieve Fret,

Bodemloze oceanen sterkte, kracht en gezondheid gewenst, ik kom je zsm weer lastig vallen!

(en Eeyore laten liften?)

Liefs!

Anoniem zei

Fretje ik wens je heel veel sterkte en onwijs veel kracht toe.
Ik vind het zo knap en moedig van je dat je dit allemaal weer ondergaat.
En daarom vind ik dat het wonder jou richting op moet komen.

Heel veel liefs van Mariska

Unknown zei

hey Frederique en Marius

gefeliciteerd met jullie huwelijk, Geniet er iedere seconde van..

heel veel sterkte met weer opnieuw kuren en ellende wat eraan gaat komen.. Dapper!

ik blijf aan jullie denken
groetjes Linda (HRS)

schendstok zei

Lieve Fret,

Heel erg veel sterkte deze komende tijd. Je bent een wonderbaarlijk persoon (dat bedoel ik uiteraard in de meest positieve zin :-)
Dus bij jouw geloof ik in wonderen!

Ik kom snel langs, en in de tussentijd leef ik met je.

een hele grote knuffel.
Bernard

Anoniem zei

Lieve Frederique,

Houd moed en hoop.. en.. ik bid met Marjolein mee !!
We denken aan je.. allemaal !!

Dikke knuffel,

Patries