donderdag 10 januari 2008

De eerste lading

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
2 x Trisporal 100 mg
1 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 75 mg
3 x Lorazepam 1 mg

Chemo:
1 x Vincristine 2 mg
1 x Daunorubicine 76 mg
1 x Cyclofosfamide 1900 mg

Deze kuur is heel anders dan de vorige; bij deze krijg ik elke week een dag veel chemo. Vandaag dus. Het maakte me vooral moedeloos. Er hoort ook nog asparaginase bij, maar daar bleek ik acht jaar geleden allergisch voor, dus dokter S. is daar nog over aan het nadenken. Hij noemde deze kuur ook semi-poliklinisch - dus ik vroeg gelijk of ik naar buiten mocht :) En dat mocht! Heel misschien mag ik zelfs zo nu en dan naar huis, maar dat blijft afhankelijk van mijn bloedwaarden. Het ging verder nog over wanneer ik wel of niet gereanimeerd wil worden, ik geloof dat dat wel goed besproken is.

Ik eet nu ook dode dieren in het ziekenhuis; pas als de kosmos laat weten dat ik mag blijven leven, laat ik vlees weer liggen. Het scheelt een stuk - veel meer keus voor op brood - en aangezien ik geen idee heb hoe het allemaal smaakt, is het bijna een verkenningstocht - en in elk geval een stuk minder paneermeel.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beter dat je af en toe misschien naar huis mag! Dat scheelt toch weer...
Ik denk aan je...

Kus M'lein

Anoniem zei

Lieve Fret,

Na afgelopen bijzondere maandag ben je weer continu in mijn gedachter geweest! ben blij dat je af en toe lekker naar huis toe mag. Zet hem op je kan en verdient het!

Dikke kus Natasja

Anoniem zei

Hoi frederique en marius,

Hoop met jullie op dat wondertje, veel kracht en sterkte de komende tijd. Fijn dat je af en toe dat deprimerende ziekenhuis mag verlaten.

Roy