vrijdag 18 januari 2008

The gates have closed

Bloedwaarden:
Bloedplaatjes: 10 > transfusie > 57

Medicijnen:
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
2 x Trisporal 100 mg
1 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 75 mg
7 x Lorazepam 1 mg
1 x Temazepam 10 mg
1 x Tramal 50 mg
1 x EMLA

Chemo:
1 x MTX

Andere zaken:
Vier zakjes plasma
Een zakje bloedplaatjes

Vanochtend wou ik snel klaar zijn met van alles, zodat ik nog even naar buiten kon voor de lumbaalpunctie, maar alles liep niet zo lekker. De neuroloog kwam al wat eerder om wat streepjes op mijn rug te zetten, zodat de verpleegster later in staat was om EMLA, een verdovende creme op mijn rug te smeren zodat ik niet zo zou schrikken van de punctie en mijn grootste angst - bewegen met een naald in mijn rug - geen bewaarheid zou worden. Toen moest ik nog bloedplaatjes en wat plasma en voor ik het wist as het al weer grote visite. Ik mag niet meer naar buiten, dus ik was net te laat. Verder was alles wel goed. Dokter S. leek er van uit te gaan dat er nog twee kuren zullen volgen; hij heeft dus nog hoop, en dat stak mijn op dat moment behoorlijk.

Alles gebeurt naturllijk ongeveer teglijkertijd, dus daar kwam de neuroloog al aan met haar assistent en moest ik gaan liggen. Ik was nog erg gespannen van de momenten ervoor en maakte me daar dus weer druk over :) Dokter S. kwam zelfs toezien hoe het me verging en vertelde over zijn met kikkers overspoelde huishouden, daar zijn vrouw erg van kikkers houdt. Het prikken ging goed, zo op het oog geen bloed erbij - maandag is de uitslag en bij voorkeur daarmee de verzekering dat dit niet meer hoeft.

Dan moet ik nu nog in totaal vijf maal asparaginase krijgen, morgen weer de eerste keer, en de daaropvolgende maandag. Het lijkt of de artsen wat positiever zijn over de mogelijkheid dat ik geen reactie meer krijg. We zien wel.

Kleine dingetjes nog: waarom laat de schoonmaker altijd het licht in mijn toilet aan en doet hij de bril omhoog?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

He lieffie,

Hoop doet leven zeggen ze wel eens en zeker als artsen positiever zijn!
Je hebt het weer doorstaan en hopelijk voor de laatste keer!

't is trouwens echt een mannetjesding om de toiletbril omhoog te zetten...

Dikke kus van ons beiden

Mark en Annella

Anoniem zei

He lieffie,

Hoop doet leven zeggen ze wel eens en zeker als artsen positiever zijn!
Je hebt het weer doorstaan en hopelijk voor de laatste keer!

't is trouwens echt een mannetjesding om de toiletbril omhoog te zetten...

Dikke kus van ons beiden

Mark en Annella

Anoniem zei

He meissie

Jammer dat je niet nog even naar buiten kon. Even energie opsnuiven.

Fijn dat het eigenlijk nog wel snel voorbij was. Hopelijk was het ook de laatste.

Wens je veel sterkte toe als je de volgende giften krijgt toegediend.

Denk aan je.
Liefs uit Nijkerk

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwen. Ik hoorde het van Marian. Ook knap dat je het een maand lang zonder dokters hebt uitgehouden. Probeer daarom de moed erin te houden, ook als de dokters negatiever zijn. Denk: "Ik had nog wel een maand zonder gekund." Vaak kan slecht nieuws je kracht versterken. Groeten van Arno.

Anoniem zei

Ha lief zusje,

Behalve dat 't slot op de buitendeur zit, klinkt het geheel toch weer een ietsje pietsje positiever. Op naar de volgende ++ !!!

X uit een zeer herfstachtig Utrecht