dinsdag 22 januari 2008

Fruit?

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
3 x Amphotericine 5 ml
1 x Prednisolon 75 mg
4 x Lorazepam 1 mg
1 x Temazepam 10 mg

Andere zaken:
Twee zakjes plasma
Zakje bloedplaatjes

De oplettende medicijnlijstlezer - zijn die er dan nog? - is wellicht opgevallen dat ik geen Triporal meer krijg. Niet erg, het waren grote blauw/roze capsules die geluid maakten als ik ze inslikte. Trisporal werkt tegen allerhande afschuwelijke schimmels, maar helaas maakt asparaginase die werking onschadelijk. Nu krijg ik driemaal daags een suspensie van amfotericine, effectief hetzelfde spul dat ik ook in mijn neus moet spuiten, maar dan in een stopverf-achtig roze kleurtje in een grote spuit die ik in mijn keel moet leegdrukken. Als je het goed doet, heb je er geen last van, maar iemand vond het nodig het spul de smaak 'passievrucht' mee te geven. Passievruchtenstopverf.

De uitslag van de lumbaalpunctie was overigens goed - hoeft dus niet over gedaan te worden.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief zusje,

Ik vind het toch wat vreemd om die passievruchten te associeren met die rozige substantie die ik in de spuit zag zitten vanmiddag...

Ach, ze doen hun best, moet je maar denken, door je te laten 'geloven' dat je nog iets goeds en gezonds in je keel spuit!

Ben benieuwd hoe je avond maaltijd was...
Gelukkig geen gepriegel met spuiten in je rug meer.

Alvast een goede nacht toegewenst,
X

Anoniem zei

He Fred,

het lijkt wel of ze elke keer weer iets nieuws voor je verzinnen!
Goed bericht over de lumbaalpunctie! hoef je die martelgang in ieder geval niet meer te ondergaan!
groet en een hele dikke kus van ons, Mark en Annella

Anoniem zei

Pindakaasstopverf voor de ideeenbus?
of euh...stokbroodjebriestopverf?

ow nee wacht! Ik weet het!

garnalencocktailopeenbedjevanijsbergslametwhiskeysausstopverf?

is ook een soort van roze!

Sterkte vandaag!
Veel Liefs,
Andrew&Evje

(de eerste is niet aansprakelijk voor bovenstaande uitingen muv het 'veel liefs')

Anoniem zei

Hi lief,

Was fijn om weer bij jou te zijn. Ehm..vacuum (hihi) tja, waar moet ik dat nu subtiel in verwerken'?. Nou, laat ze achter 'dit-ons-geheimpje maar eens achterkomen.Dus niet.

Hvj, tot snel, hou je haaks
Mar

Anoniem zei

Ja, hoor en nog gelukt ook om 'niet Anoniem'te verschijnen!! Hiep hoi voor je -niet-technische zus!!