maandag 21 januari 2008

Loos in mijn hoofd

Bloedwaarden:
Rood: 4.8 > transfusie

Medicijnen:
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
3 x Amphotericine 5 ml
1 x Prednisolon 75 mg
4 x Lorazepam 1 mg
1 x Temazepam 10 mg
1 x Tavegil 2 mg
1 x Paracetamol 1000 mg

Chemo:
1 x Asparaginase 2 mg

Andere zaken:
Twee zakjes plasma
Twee zakjes rode bloedcellen

Dat ik doordraai is zo gek nog niet, want naast de constante neurotische invloeden van de prednison, blijkt ook de asparaginase in mijn hood in te grijpen. Ik was ook nog niet helemaal wakker toen ik de Tavegil kreeg, dus ik kreeg wat waanvoorstellingen: ik wist zeker dat Gene Hackman mijn kamer binnenkwam door de deur die aan die kant helemaal niet opengaat, met een woeste blik en de mededeling dat hij de lumbaalpunctie nogmaals ging doen. Verder zou ik hebben kunnen zweren dat Kees Driehuis over de gang scharrelde. Blijkbaar maak ik zoveel mee dat ik dingen moet gaan fantaseren :)

Het gaat fysiek - naar omstandigheden - eigenlijk wel goed; ik kan nog eten, rondlopen, typen en qua pijn gaat het ook wel. Maar dit is geestelijk zo zwaar - de dagen met Tavegil en asparaginase zijn vermoeiend en lang, en de dagen daar tussen in zijn leeg - ik kan me niet motiveren iets te gaan doen, een rondje lopen ofzo - ik heb het ZO gehad met rondjes lopen! Als ik weer naar buiten zou kunnen, dan kon ik in elk geval ergens heenlopen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve schoonzus,
voor straks lekker slapen als dat een beetje gaat, maar misschien doe je dat overdag ook al veel.
In gedachten zijn we bij je, vergeet dat niet.
Veel liefs en een voorzichtige "hug".
Dientje

Anoniem zei

Goeiemorgen lieve zus,

Wat schrijf je weer mooi op jouw blog. Morgen kom ik.Hoop dat je het beetje volhoud zonder rondjes doen.

Gekke 'dromer'

Hvj, Mar

Anoniem zei

Dag schat, dank voor weer een middag samenzijn. Is en blijft bijzonder. Zal je proberen de volgende keer met paal en al uit bed te sleuren en een rondje (getver) te laten lopen.
Hvj, zoveel,

Mitzy