zondag 3 februari 2008

Better weather?

Sorry dat ik alles niet zo trouw up to date hou zoals Fret, weet meestal weinig te schrijven.

De afgelopen dagen bleef de koorts tegen de 40 aan zitten, gisteren werder een bronchoscopie geopperd om te kijken wat de koorts veroorzaakt. Het zit dus weer in de longen. Aangezien dit geen al te prettig onderzoek is, was Fret hier aardig op tegen. Zeker aangezien er bij de vorige bronchoscopie geen uitslag bekend geworden is.

Mijn eigen conclusie momenteel is dat er de vorige keer een schimmelinfectie de longontsteking veroorzaakt heeft,die door een stijgende weerstand van Fret niet meer onderkend kon worden, waardoor die niet door een anti-schimmelkuur volledig weg is gegaan (gebaseerd op de mogelijkheden die er zijn, bacterie is uit te sluiten momenteel, er blijft eigenlijk alleen schimel over). De sporen van deze schimmel zijn dan nog steeds aanwezig, en kunnen dan bij een lagere weerstand weer gaan groeien. De arts wilde dat 'in theorie' wel bevestigen, de verpleegkundige die ik er later over sprak was er wat stelliger over; mijn idee was zo gek nog niet.

de koorts was vandaag weer wat lager; goed voor Fret dus. Wat ze wat minder vond is dat er vanvond zonder haar wat te vragen terwijl ze lag te slapen haar avondeten weer werd meegenomen. Toen ik om kwart voor zeven binnen stapte zat ze dus aan haar eigen noedels, het enige alternatief was een appelmoesdieet.

Verder is ze nog steeds erg negatief over alles, ik hoop dat de komende dagen toch te kunnen doorbreken.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Fret en Marius,

Ik probeer alles vanaf hier te volgen. Het zegt wel veel als Marius blogt ipv Fret. Hoop dat alles (naar omstandigheden) goed gaat. Veel sterkte alletwee.

Anoniem zei

fret en marius,

sinds een tijdje volg ik jullie hier. marius zag ik vaak bij PM en volgens mij fret, heb ik jou daar ook wel gezien, vooral bij de zuiderparkvoorstellingen.....
uit de blogs spreekt zoveel strijdlust (en ook verdriet, machteloosheid)...
ik hoop dat je de kracht houdt om te blijven strijden Fret, ik weet dat je een sterk schild in de vorm van Marius naast je weet. Ook al is het een strijd die je alleen voert, het helpt als je weet dat er die koestering is....

wens jullie beiden veel van alles,


corinne

Anoniem zei

Lieve schatten,

Koorts die zakt is positief. Hoop dat het snel naar normale temperatuur gaat; dan kan ze snel naar huis. Thuis is opknappen; thuis is positief!

Veel sterkte en dikke knuffels,

De Kiezels

Anoniem zei

He Fret en Marius,

We blijven hoop houden dat snel de koorts weer zakt. Hou vol en blijf strijdlustig! We denken aan jullie.
Veel liefs,

Mark en Annella

Anoniem zei

Goeiemorgen lieverds, Frédérique tot vanmiddag, Marius tot vanavond.

Mitzy

Anoniem zei

Goeiemorgen lieve zus en Marius,

Vanuit mn werk hier een knuffeltje voor jullie.

Mar
x

Anoniem zei

Ik wens jullie beide heel veel sterkte
groetjes
leontien

Anoniem zei

fijn dat je ons blijft informeren.
Allebei heel veel sterkte toegewenst en hopelijk komt Frederique spoedig uit haar negatieve spiraal.

Anoniem zei

Hoi Marius en Fret

Dank je voor het bericht.
Ik blijf in gedachten bij jullie.
Sterkte nogmaals maar weer.

Dikke kus Natas