vrijdag 15 februari 2008

Misschien wordt het morgen beter

Bloedwaarden gisteren
Rood: 5.4
Wit 0.6
Plaatjes 11 > transfusie

Medicijnen
1 x Pantaprazol
1 x Neuropen
3 x Aztreonam
4 x Lorazepam
1 x Temazepam ?

Ik heb geen eng longbeest - ik had hem zelf al Jaap genoemd en hem me erg geleedpotig voorgesteld, maar hij bestaat niet, mijn longen zijn schoon. Het blijft toch een beetje een tegenvaller na die bronchoscopie. Weer voor niks dus. Vanmiddag heb ik gedroomd hoe ze Jaap uiteindelijk verwijderd hebben en heb ik in elk geval een beetje afscheid kunnen nemen :)

Wegens gebrek aan Jaap hoef ik ook geen VFend - medicijn - meer te nemen; dat spul bleek ook in mijn brein in te grijpen. De prednison is uiteindelijk ook erg snel afgebouwd en ik gebruik de helft minder lorazepam dan in het ziekenhuis - die combinatie, of wellich slechts een deel daarvan, zorgt ervoor dat ik enorm instabiel ben. Ik huil al om een paar sokken, dat niveau. Ik voel me als een in elkaar gemept legohuisje, waar iemand grote zorg heeft gedragen alle afzonderlijke steentjes te breken.

Ik ben nog veel moe, maar ik mag nu tenminste zo nu en dan naar buiten en af en toe beperkt bezoek. Verder wil ik voornamelijk roken, maar daar kan de dokter helaas geen eerlijk antwoord op geven - hij kan alleen maar zeggen dat ik het beter niet kan doen. Ik heb het er wel eerder met zusters over gehad, en besloten te wachten tot ik in elk geval op 1.0 zit. Beh, verstandigheid is vervelend.

Gisteren nog een zakje bloedplaatjes gehad, want die waren wel erg laag. Niemand op de tiende durft een infuus (Femflon) bij mij in te brengen, dus moest ik weer naar de IC - maar die lag helemaal vol patiënten deze keer - ik probeer nog uit te leggen dat ik geen weerstand heb, en na lang zeuren kreeg ik een mondkapje. Tsk. De Femflonman daar is wel heel aardig.

Toen weer naar boven, zakje eraan - moesten we nog drie kwartier wachten tot een nawaarde bepaald kon worden! De verpleegster probeerde zelf een buisje bloed af te nemen, maar dat lukte natuurlijk niet, dus weer terug naar de prikafdeling, waar net een hele kudde hematologiepatiënten zich moest laten prikken. Beh, weer een dag kwijt in dat stomme ziekenhuis. Dinsdag mag ik weer.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

He daar

Fijn dat er geen Jaap bij je gelogeerd heeft, wel balen van die scopie.

Nu op naar die 1.0!!

Geniet van de zon op je gezicht, en dat je eventjes naar buiten mag.

Sterkte dinsdag en een dikke knuffel voor jullie allebei.

liefs uit Nijkerk

Anoniem zei

Hallo zussie,fantastisch..longen schoon en geen eng beest??

Fijn om weer van je te lezen. Kaart(en)gevonden??
Tot heel snel, Hvj, Marianneke

Anoniem zei

He lieve Fret,

Wat fijn dat je af en toe even naar buiten mag! Het is wel koud, maar de zon op je gezicht is wel errug lekker!!!
nou maar hopen dat je bloedplaatjes sterk stijgen, een sjekkie zal je ook goed doen:)

een dikke kus van ons beiden,

Mark en Annella

Anoniem zei

Hee fretje,

Gelukkig was Jaap er niet.
Lekker dat je af en toe naar buiten mag, het zonnetje is er voor je!!
Ik denk aan je Dinsdag.

Dikke kus Natas

Anoniem zei

Hé lieverd, ik had Jaap al kleertjes gegeven, maar dit is beter. Hou van je en mail de rest wel.

kus,

Mitzy

Anoniem zei

He daar

Hoop dat je ready bent voor morgen.
Hopelijk gaat het meevallen.

DEnk aan je. Liefs vanuit Nijkerk

Anoniem zei

Dat we op zoek zijn naar strikjes...

wilde ik je even laten weten!

Zoen!

(verkneukel-verkneukel-de-verkneukel?)

Anoniem zei

hey fretje,

Ik hoop dat je snel op de 1.0 zit want dan kan je weer lekker roken, en natuurlijk dat je weerstand dan weer sterker is.

Ik hoop dat er gauw wat meer warm lenteweer aan komt voor je zodat je genieten kunt als je buiten bent.

Groetjes mariska.

Anoniem zei

Succes vanmiddag en de groeten aan dokter S.

liefs,

Mitzy

Anoniem zei

Hai liefje,

Ben in gedachten bij jou in het zkhuis vanmiddag. Bel je vanavond.

Kus, Mar

Anoniem zei

Balen balen van die waardes gister!Hopelijk vanmiddag wel zon door je slaapkamerraam.
xxxxxxx, Mitzy

Anoniem zei

Hi zussie,

je bent zo sterk. Was fijn gisteren. Je hebt mn haar mooi gedaan; laat t meteen los hangen.Woel er binnenkort maar weer doorheen hoor .

Dag schatje,
Ik denk aan jou, héééél veel.

Marrie

schendstok zei

Heel veel sterkte Fretje, morgen weer in het ziekenhuis. Ik hoop dat de bloedwaarden dan wel hoog zijn.

Ik denk veel aan je en leef heel erg mee (de hele familie schendstok eigenlijk)

tot snel,
Bernard

Anoniem zei

Lieve Frederique & Marius,
Veel sterkte morgen. We denken aan jullie.
Veel liefs en een knuffel uit Acquoy

Anoniem zei

Hey lieve Fret,

en dan vandaag weer naar 't z'huis... we hopen zo dat de waardes zijn gestegen en je je een beetje beter gaat voelen!
denken aan je.

veel liefs,
Mark en Annella