woensdag 6 februari 2008

Stukken beter

Bloedwaarden:
Wit (zeer teleurstellend) 0.2

Medicijnen:
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
3 x Amphotericine 5 ml
1 x Prednisolon 20 mg
8 x Lorazepam 1 mg
1 x Temazepam 10 mg

Andere zaken:
Twee zakjes plasma

Het verschil tussen vandaag en gisteren is als dag en nacht: ik voel me een stuk beter en heb tot nu to nog geen koorts of verhoging gehad. Mijn keel doet nog wat pijn van de bronchoscopie, maar ik kan weer op bed zitten en dit typen, bijvoorbeeld. Ik heb zelfs nog clandestien gedouched :)

Er waren al wat uitslagen van de bronchoscopie, maar die waren allen negatief. Morgen komen er nog twee uitslagen als het goed is, maar ook daar wordt niet echt aan gedacht. Het idee is geloof ik toch dat ik het hele enge beest heb dat nog zestig dagen met pillen bekoged moet worden. Gelukkig hoeft dat niet hier. Helaas doet mijn witte bloedgebeuren niet echt zijn best. De soort 'valse' hoopgevende hik van gisteren van 0,5 schijnt door extra bloedplaatjes zijn gekomen. Dokter B. was erg menselijk en heeft veel uitgelegd - daar was ik blij om. Hij zei ook dat als patiënten er beter uit gaan zien, ze meestal snel weg mogen. Iedereen zegt dat ik er vandaag een stuk beter uitzag.

Veel denken verder; geprobeert wat meer beeld te krijgen bij wat ik straks moet gaan doen. Ik hou het nog even vol, maar hoop snel weert thuis te zijn.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief zusje,

Zelf weer aan het schrijven, geen koorts meer en er beter uitzien...
Wat fijn na die lange, beroerde dagen!!
Nu nog de 'witjes' en ondertussen ga ik heel hard voor je duimen dat je de 14e thuis bent.
Hou die 'spirit' vast, he?!

Kus op je niet-meer-zo-warme voorhoofd X

Anoniem zei

Lieve Frederique,

Wat fijn dat je zelf weer op je weblog kan schrijven.
We blijven moed en hoop houden.

Een dikke knuffel en een kus.
Veel liefs.
Dientje

Anoniem zei

Hoi Fred,

Ik lees al een tijdje je blog. Ik kreeg het adres via je zus.

Ik wil jou en je mannetje heel veel sterkte wensen en laten weten dat ik aan jullie denk!

liefs

Anouk (Teleperformance)

Anoniem zei

Zo, dat is goed nieuws zeg!!!
Ben echt bij dat je je weer beter voelt :D
Hopelijk mag je lekr naar huis
Dikke knuffel Marjolein

Anoniem zei

Lieve Frederique,
Fijn dat je zelf weer achter het toetsenbord kan kruipen. Ben blij dat je weer wat uit het diepe dal bent gekomen. Welterusten voor straks en tot morgen!
Liefs
Ronald

Anoniem zei

Goedemorgen Fred,

Wat een verrassing om nu weer iets van jezelf te lezen! Nog even en je bent weer thuis.
Fijn dat je jezelf ook weer wat beter voelt.

Dikke knuffel,

Mark en Annella

Anoniem zei

Hé zussie, GOEIEMORGEN!!,

Fijn om te zien gisteren hoe je je voelde. Heerlijk hè (letterlijk ook nog) dat gepraat over eten?.

Ik kom snel weer.Hou vol hè?>, maar dat doe je en ik ben trots op mijn sterke, dappere, lieve kanjer van een zus

Hou van jou, héél veel...Marrie
x

Anoniem zei

Blij dat je weer zelf kan bloggen, een heel goed teken. Ik blijf hoop houden.

Veel sterkte,
Wouter

Anoniem zei

Fretje,

Ik hoop dat je weer gauw naar huis mag.
Heel veel liefs en sterkte van
Mariska.

Ik blijf voor je duimen.

Anoniem zei

lieve Frederique,

ik heb net voor het eerst een deel van je blog(heet dat zo?)gelezen.
en je raakt me diep: de kracht die je blijft houden terwijl je al die ellendige kuren moet doorstaan! wauw!

en tussendoor gewoon nog humor ook: dat de schoonmaker de wc-bril altijd omhoog laat staan: prachtig!

heel fijn voor je dat je je gisteren een stuk beter voelde dan de dagen daarvoor!

hoop voor je dat dit beter voelen lang zal duren!

keep strong mooi meissie!!

veel lieve groetjes van Eswalda (zus van Reinoud) én Séna én Dodzi

Anoniem zei

Hé lieverd. Kon vandaag niet internetten op het werk, dus wat was jouw stem geweldig krachtig en helder verrassend door de telefoon vanmiddag. Lees nu gelukkig ook weer jouw eigen schrijfsels (niets dan goeds wat de jouwe betreft hoor Marius).

Tot morgen,

Mitzy

Anoniem zei

Vanavond na veels te lang niet aanwezig achter de computer. En gelukkig het nieuws is beter. Nieuwe job dus steeds erg laat thuis maar je ziet ik blijf je schrijven. De 14e thuis ik ga weer voor je duimen.
knuffel dit keer van een ex-collega :)xxC