vrijdag 23 november 2007

Ferret's day off

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
1 x Furosemide
3 x Lorazepam 1 mg

Na al dat ziekenhuisgeweld van de afgelopen week voelde het vandaag of ik vrij had, dus heb ik mijn dag in volkomen ledigheid doorgebracht. Ik ben blij dat mijn vermogen uit te slapen zich in zo'n korte periode heeft hersteld! Ik voel me verder ook een stuk beter, ben zo nu en dan in staat kleine hoeveelheden nuttige dingen te doen; helaas moeten de grote nuttige dingen nog maar even wachten.

De Lorazepam heeft duidelijk invloed; piekeren gaat lastig omdat nadenken een traag en glibberig proces is - ik weet nog niet goed of ik die ruil een positieve vind, maar aan de andere kant is stressen ook fysiek niet goed. Ik ben wel wat dwangmatig met kleine dingen aan het rondslepen en ik vraag me af of dat door mijn dwangmatig-rondsleperige persoonlijkheid komt of door de medicatie. Oh well, who cares.

Het steekt me dat ik met kerst en oudjaar in het ziekenhuis lig, ik hecht niet enorm aan feestdagen, maar op die data alleen zijn en mijn thuisfront alleen laten zit me meer dwars dan ik zou hebben gedacht. Het heeft iets treurigs, denk ik, met een kiemarme nepboom een ongezellige omgeving proberen op de fleuren tijdens een extra feestelijk ziekenhuisdiner, en om twaalf uur bij de jaarwisseling met een kartonnetje appelsap naar Leids vuurwerk te kijken. Aan de andere kant ben ik dan misschien net te ziek om er iets van mee te krijgen, dat scheelt dan weer.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He daar

Wat heb je een nare week achter de rug. Wel fijn dat je iets eerder mag worden opgenomen. Het wachten wordt dan iets korter. Wel weer balen dat je met de feestdagen in het ziekenhuis ligt.

Wens je voor de komende ziekenhuisdagen veel sterkte en hoop dat ze het niet te druk hebben met andere zaken, zodat je overal vlot wordt geholpen en snel weer naar huis kunt.

Hopelijk kun je thuis nog even nixen en lekker met dingen rondslepen wat misschien nutteloos is, maar jou een beetje rust geeft.

Liefs en een hele dikke knuffel ook voor Marius.

Groeten uit Nijkerk

Anoniem zei

Hé schatje..
Fijn dat je je weer stuk beter voelt. Wel heel sneu inderdaad met kerst én oud & nieuw in het zkhuis.Vast een plastic boom om je heen mét nog een paarse bal van ons er in.(wel bah. Ben er snel (di?)met de laarzen.

Zoen,Mar

Anoniem zei

Wauw: een traag en glibberig Lorazepam Sint-gedicht! Frédérique, ik denk dat sowieso niemand jou kan overtreffen qua taalkunsten (hoewel, misschien weet ik er één).

Welterusten en tot gauw,

Mitzy