zondag 25 november 2007

Het zijn de kleine dingen

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
1 x Furosemide
3 x Lorazepam 1 mg

Het gaat fysiek al wel weer een stuk beter; alles blijft vermoeiend, maar er zit wel degelijk progressie in. Het stoort me dat ik beperkt word in het doen van kleine, gewone dingen door zoiets sufs als een paar afbrokkelende nagels - ik ben zelfs in mijn mandarijnenverslaving afhankelijk van anderen. Verder steekt het alles weer langzaam op te bouwen, zodat het straks weer afgebroken kan worden - het voelt onlogisch en is met de opsluiting in het ziekenhuis voor mij het ergst van de hele leukemie. Mensen zijn oprecht blij voor me dat ik weer naar buiten kan en achter de computer kan zitten - en het zou nog veel vervelender zijn als ik dat niet zou kunnen - maar ik kan me er ook erg kwaad om maken. Gelukkig dan maar dat de opname is vervroegd, als alles achter de rug is kan ik weer echt blij zijn om iets op te bouwen; dat die dingen die ik bereik me niet meer worden afgenomen, ook al gaat het dan nog langzamer.

Ik heb een brief gekregen van Leiden met het programma voor komende woensdag - het wordt een erg lange dag. Het begint al leuk met een vingerprikje - om bloed af te nemen. In tegenstelling tot Leyenburg, waar bloed in buisjes wordt afgenomen via de arm, is Leiden zo modern dat het voldoende heeft aan een vingerprik - maar die zijn veel valser en pijnlijker! Waar een mens zich druk om kan maken :) Verder moet ik dus aan het hemaferese-apparaat, gaat dokter F. controleren of ik fysiek in orde ben en heb ik gesprekken met een maatschappelijk werker, mijn stamcelcoordinatrice en een psychiatrisch verpleegkundige. Bleh.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief zusje,

Ben ik weer, terug uit Wenen!
Ik zal niet zeggen: "Wat fijn dat je weer wat meer kan", maar denken doe ik het wel! Wat woensdag betreft, we slepen je er weer doorheen, je lief het eerste stuk en ik het tweede. Maar nu is het pas maandag dus bewaar je zorgen en ergernissen maar voor over twee dagen. Hoe is het met de Koninginnedagverzameling? Dag zusje, kus X

Anoniem zei

Jij weet als geen ander wat "de laatste lootjes wegen het zwaarst" precies inhoud.

Nog even doorzetten. (Dat kan jij ook als geen ander!)
We wensen je heel, veel sterkte.

Dikke knuffels van de kiezels

Anoniem zei

Heel veel sterkte woensdag en knijp Angelien maar fijn (die heeft toch bloedplaatjes genoeg). dag meissie,

Mitzy