dinsdag 21 augustus 2007

Meer van hetzelfde

Bloedwaarden:
Rood: 4.6
Wit: 2.1
Plaatjes: 34

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg

Chemo:
2 x Ara-C 1900 mg (cytarabine)

Ik voel me niet erg lekker, ik ben moe en misselijk, dus ik hou het kort. Het lijkt erop dat ik alleen 's avonds en de hele nacht misselijk ben, de rest van de dag heb ik me fysiek eigelijk prima gevoeld. De cytarabine staat nu weer aan; het geluid dat de pomp maakt, maakt me al misselijk :) Het is niet anders, het is al bijna zondag! Mijn jeuk is trouwens wel weg, en gelukkig maar. Jeuk èn misselijkheid is te erg en te veel.

En ik smelt! Het lijkt hier steeds warmer te worden. Overdag hou ik mijn achterkamerdeur graag open, voor de illusie van frisse lucht, maar 's avonds kan dat niet. Ik snap wel dat koude het afweersysteem verzwakt, maar mijn kamer begint nu sauna-achtige kwaliteiten te vertonen. Het is dat de douches zo slecht zijn, want dat staat de exploitatie van een commerciële sauna wel in de weg. Een ijskoud dompelbad lijkt me een goede toevoeging.

Jullie lieve reacties maken me erg blij! Ik vind het vervelend dat ik niet de energie heb om persoonlijk te reageren, maar ik hoop dat jullie dat niet te erg vinden. Bedankt!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Na jou (en Robin en Ronald)gister gesproken te hebben over bezoekende familie is mijn adrenaline behoorlijk gestegen, op dit moment voel ik vooral verdriet en ontroering. Je bent een topper! Ik ga nu (vanaf mijn werk)bellen naar parterre B. en kijken of ik iets af kan spreken met een teamleider G. ofzo voor een gesprekje binnenkort. Zijn ze nou helemaal........... Vannacht een soort van solidair met jou geweest, wij allen (R, R, M en ik) hebben niet geslapen. Waar het aan lag???? Ws. voor Milan een beetje de kriebels voor zijn verjaardag. Maar verder denk ik vooral de storm. Heb je die meegekregen in je kamer? Dag lieverd, ik ga bellen en therapieën. Veel plezier met je grote zus A.

Anoniem zei

vaste prik 'smorgens als ik de uit m'n bed kom (hoef nog niet te werken dus kom redelijk makkelijk m'n bed uit :p) pc aan, koffie pakken, mail checken en jou site openen... kan je wel nagaan dat ik aan je denk... en vind het altijd leuk een reactie ff te plaatsen al is ie nog zo nerdy... (zal geen stalkerskills creeeren, don't be afraid ;)) nou succes vandaag maar weer met al die rottige vervelende shit die je moet ondergaan, vandaag geloof ik extra spannend, kiss Marjolein

Anoniem zei

Die wisselbaden heb je toch al automatisch als je onder de douche staat? Hoef je geen extra domeplbad voor aan te leggen. :) Mocht je zo toch wat horen over het tijdstip dat ze je gaan prikken, wil je me dat dan alsjeblieft laten weten? KAn hier elk moment weg als het moet.

XX

Anoniem zei

Hey Fret

Sterkte vandaag met de MTX.

Liefs en een dikke knuffel van ons viertjes!

Roos zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Roos zei

Frederique,

Het schijnt dat elke wereldbewoner slechts zes handdrukkingen van iedere andere wereldbewoner vandaan is (met uitzondering van de Braziliaanse blote-kont indianen die nooit iemand anders zien dan hun eigen inteelt). Wij hebben elkaar ook via Marius de hand gedrukt. Ik heb af en toe last van rouwrandjes. Sorry daarvoor. Zo vormt niet alleen DfH een massief van morele steun maar ook de aanhang van DfH.
Ik geloof in bidden - opnieuw sorry, niemand is perfect - en zal tot mijn tandvlees bidden dat Frederique de Moedige haar kansen krijgt en geluk. Moch het Eeuwige oost-indisch doof zijn dan is het in ieder geval de positieve energie zoals iemand anders hier dat ook al stuurde.

We denken aan je. Zelfs in Rotterdam. Ga vooral door met de blog. Je schrijft als een Japanse intercity. Alle liefs, alle sterkte, alle geluk.
Roos

Anoniem zei

mmm ellendig, ik en wachtwoorden onthouden! dan maar anoniem...

wou even zeggen dat ik je echt gemist heb op lowlands!
veel aan je gedacht en hoe je snode plannetjes aan het bekokstoven zou zijn! helaas geen vleeshaken en bloedpoelen met vreemde wezens dit maal, maar in mijn gedachten bij me als een vreemde heks die in een potje aan het brouwen was voor haar altaar. Puur mijn eigen verknipte geest uiteraard maar toch fijn om je er op die manier bij te hebben!

Kortom ik vind je een geweldig mens!

Hoop dat de dag van vandaag redelijker verloopt dan verwacht.
Met groot respect, sterkte!!!
digitale buig voor jou!
kus Janneke

Anoniem zei

Ik heb zojuist je volledige verslag doorgelezen nadat Marianne me je bloggegevens kenbaar maakte.
'k Had dus nogal wat in te halen, maar ik wilde graag weten hoe het met je gaat.

Ookal kunnen woorden de pijn en angst die je voelt nooit voldoende uitdrukken, toch vind ik het heel fijn dat we op deze manier meer met je mee kunnen leven.

Ik zou willen dat we de misselijkheid en de nare bijwerkingen een moment van je over zouden kunnen nemen.. al was het maar een dag. Zodat je het even niet alleen hoeft te dragen.

Ik hoop dat de woorden je in ieder geval een hart onder de riem kunnen steken. Je een innerlijke powerboost weten te geven. Waardoor je wat krachten weet te bundelen.

Liefs xx Patricia

Anoniem zei

He kanjer,

Beetje later op de avond dan normaal. Even heel druk geweest toch wil ik je ook vandaag een knipoog zenden. Je kortere teksten van vandaag vallen echt mee want de woorden die jij in tekst kunt omzetten raken je diep heel diep. Respect is het enige wat ik voor je kan hebben en moedig dat vooral. Tot morgen xxC

Anoniem zei

Lief zusje,

Boek.
Twee woorden.
Eerste woord:...... (kies uit: de, het of een)

Tweede woord: 4 lettergrepen
Eerste en tweede lettergreep: rijmt op de naam van een blauw Sesamstraatfiguur. Rijmt ook op een Engels automerk.......
Derde en vierde lettergreep:
rijmt op het engelse woord voor zanger....

En? Geraden? Geweldig! Als je ook nog de auteur van het boek weet, zorg ik voor een prijs!!!
En... morgen op zoek naar 100 luciferdoosjes...
Zie je zaterdag weer,
doei, knuffel en hoop dat je rug minder beurs aanvoelt...
xxx

Anoniem zei

Ik vind het zo knap van je dat je toch iedere dag weer zn verhaal neer kan zetten, je liet me van de week al weten dat dat best moeite kost, maar toch krijg je het iedere dag voor elkaar... Je bent en blijft een Topper!!!

greetzz Mariska.