vrijdag 17 augustus 2007

Toch dat scheepsrecht

Bloedwaarden:
Rood: 5.1
Wit: 1.6
Plaatjes: 58

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg (vanaf nu in capsules, niet als vloeistof wegens aanhoudende misselijkheid)

Tja. Vanochtend kwam dokter S. om met mij mijn definitieve keuze te bespreken. Ik had alle componenten van de alternatieve kuur opgezocht, en daar had ik ook nog vragen over. Maar het werd weer anders - natuurlijk! De artsen hadden contact opgenomen met het LUMC - het ziekenhuis in Leiden waar ook hematologie bedreven wordt en waar ik uiteindelijk de laatste kuur en de stamceltransfusie krijg - en mijn geval besproken. Prof. Dr. W. aldaar heeft de zogenaamde VAAB-kuur aangeraden, ook een 'sprint'-kuur, maar dan één die wel gebruikt wordt, alleen niet in het ziekenhuis waar ik nu ben. Zo'n 60-80% van de patiënten blijft hierbij in leven!

Allemaal relatief mooi dus. Het zijn in totaal drie chemokuren; tijdens de eerste kuur krijg ik gedurende zeven dagen chemo, en moet ik daarna ongeveer drie weken in het ziekenhuis blijven. Dan mag ik naar huis, en moet na een week weer terug voor de tweede kuur, waarbij ik vijf dagen chemo krijg, en weer drie weken moet blijven. Daarna ben ik weer een periode thuis, en word ik vervolgens naar Leiden verscheept voor de laatste kuur - die vermoedelijk het zwaarste zal zijn - om me voor te bereiden op de transfusie. Het is afhankelijk van mijn reactie op de donorcellen hoeveel tijd ik dan nog nodig heb om weer naar huis te mogen.

Maandag begint het, want het behandelplan moet nog doorgelicht worden en de cytostatica moeten worden besteld. Mijn bloedwaarden zijn redelijk, en daarom mag ik van de dokter morgenochtend naar huis! Zondagavond moet ik weer terug zijn, maar dat betekent dat ik een hele nacht lekker kan slapen en ik bijna twee dagen niet volgens een schema hoef te leven en echt voedsel kan eten!

Wat ik vandaag te eten kreeg, is werkelijk het dieptepunt tot nu toe. Toen ik mijn voedselbon vanmorgen kreeg, zonk de moed al in mijn ..uhm... slippers - ik krijg namelijk elke morgen een vriendelijk briefje met de keuzemogelijkheden voor de avond. Ik dacht dat alle mogelijke vlasoorten al voorbij waren gekomen, maar de creatievelingen wisten me te verrassen met amandel- en karamelvla. Geen toetje dus. Verder wel een kaaskroket, mie en witlof. In mijn jeugdige overmoed ging ik uit van een stronkje witlof, wellicht met een plakje kaas en wat nootmuskaat erop. Wat ik kreeg was een grijzige drab waar met moeite sliertjes groente in te ontdekken waren. Toen ik klaar was met kokhalzen bleken de kaaskroketjes dan wel niets met kaas te maken te hebben, maar zeker niet onsmakelijk.

Morgen eet ik spaghetti met een immense berg kaas erover. En mango-sorbetijs!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou Fred, zal wel even raar zijn zo'n weekendje thuis en dan zondagavond weer terug.
Eet smakelijk, slaap lekker (in welke volgorde dan ook) en tot maandag!

Ronald

Anoniem zei

Ey Fred, eindelijk heb ik het adres van je site doorgekregen... Pfff tis allemaal niet niks man!!!! Ik wil echt gauw langskomen, als je nog wat nodig hebt geef je maar een gil (Een afzichtelijk prul voor in je kamer ofzow :) ... Ik ben zelf ook al een tijd niet wezen werken, maar ja, dat hoor je allemaal nog wel als ik naar je toe kom... Nou eeeh... laat de moed niet in de slippers zakken, dikke kus :p Marjolein

Anoniem zei

Hey Metal,

Mango perzikken sorbet ijs, dat is zo heerlijk, je brengt me meteen op een goed idee voor morgen bij de boodschappen, ik lees je blog graag! ben ook erg benieuwd naar je blonde haren :) ik mis je wel zo op de vloer, er is geen balans meer, het mist dat cynische vleugje dat jij altijd met je meebrengt! ik ben trouwens ook zeer benieuwd naar je walgelijke blauwe meubilair! ik ben iig blij dat je je blog bijhoudt dat ik direct alle info uit eerste hand heb.

sterkte Fred, en als je het leuk vind, wil ik ook graag langskomen! neem ik van Nelle mee! ik lees je snel.

xxx Martijn

Anoniem zei

Goodmorning Girl, fijn weer aan het roosters aan het prutsen hier.
Hoe walgelijk kun ze je het voorstellen karamelvla ik weet nog dat ik dit door de PLEE!! heb gespoeld. Ik ga ook voor de Mango.
De 1e berg lakens komen hier binnen voor het spandoek haha. Wat vind je van de tekst. Vla nee! gooi door de Plee. Angela v E om maar in de criminele afkortingen te blijven komt voor de ziekenhuis lokatie staan. Geniet van thuis en een lekker bed!
Tot morgen maar weer
Carla

Anoniem zei

Roze sokken of blauwe muren? Laat ik hier maar even mee beginnen. Ik weet dat jij er niet van deze kleuren houdt maar een lieve collega van jou, heeft buikcredits gekregen. Als je goed leest en dat kan ik wel aan jou overlaten dan begrijp je dat mijn template voor de komende periode ook uit braken van verschrikkelijk eten bestaat. Ik mis je enorm al is het maar dat ik alleen tussen de mannen zit. Ik ben dus de enige blonde die nu het fort aan het bewaken is!
xxxx See You Soon (nameless maar een vervolg komt!) Gosseps