maandag 27 augustus 2007

Slaap en suffen

Bloedwaarden:
Rood: onbekend
Wit: onbekend
Plaatjes: 33 -> 72

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Rulide 150 mg
1 x Tramal
1 x Lorazepam 1mg
3 x Kalium 600 mg
2 x Dexamethason

Chemo:
1 x MTX 15 mg (methotrexaat)

Andere zaken:
1 zakje bloedplaatjes

Ik leef nog, de neuroloog heeft haar handen nog en mijn buren hebben geen schade opgelopen aan hun trommelvlies - althans, niet door mij. En de lumbaalpunctie is achter de rug. Ook met het kameringsmiddel en de pijnstiller die ik had gekregen, bleef het afgrijselijk, maar ik schijn het goed te hebben gedaan. De pijn was misselijkmakend, mar het engste was toen mijn benen begonnen te slapen en tintelen. Maar het is klaar nu, het wachten slechts op de uitslag.

Door de lorazepam die ik heb gekregen, ging de rest van de dag eingelijk behoorlijk rustig, ik heb vooral liggen suffen :) Ik krijg mijn ogen ook niet goed meer open, dus dat komt alleen maar mooi uit. De cytarabine verlaat mijn lichaam namelijk via mijn traanvocht en zorgt ondertussen voor erg gevoelige ogen.

Het onmogelijke is trouwens gebeurd: vanmorgen mocht ik douchen, ik ging onder de kraan staan en op mij regende een brede straal prima warm water! De douche is gemaakt en werkt fantastisch - de doucheputjes blijven smerig, het blijven kleine rothokjes met valse muurtjes om zoveel mogelijk potentiƫle waterminners te verjagen, maar er is tenminste goed water.

Ik kan mijn ogen niet meer openhouden, het doet erg pijn, dus ik hou het hierbij. Ik zal morgen wat meer schrijven!

9 opmerkingen:

schendstok zei

Hallo Fretje,

Ik vind het heel erg knap dat je je weer door zo'n nare MTX sessie hebt weten te slaan. Het lijkt verschrikkelijk.

heel veel sterkte en tot snel.

Bernard

Anoniem zei

Hoi Fredje,

Gelukkig dat je even verlost bent van Bonifatius. Douchen moet dan toch een bevrijding voor je zijn.
Als je over je ogen schrijft, denk ik steeds aan meneer de Uil, oogjes toe, snaveltjes dicht, slaap lekker.
Hopelijk kun je in ieder geval nu lekker slapen.

Hou je taai!!!! Nicoline

Anoniem zei

Gelukkig is die irritante MTX achter de rug :)
Ik ben weer begonnen met werken gister en ja hoor... na 2 uur kon ik het niet laten en ben ik maar weer minuten gaan wegkrassen hahaha... zucht some things never change :p
Nou lievie, hoop dat je vandaag een wat meer rustige dag hebt dan gister

Dikke kus

Marjolein

Anoniem zei

Wat heerlijk dat je even "normaal" kunt douchen. Dat is toch een heel groot gemis als je je niet lekker voelt. Dus ik ben blij dat je even van de royale straal warm stromend water hebt kunnen genieten.

De tweede MTX doorstaan..
JE BENT EEN KLANJER !!!

Liefs xx Patries

Anoniem zei

EEN KANJER DUS.. (Oops)

xx Patries

Anoniem zei

Dag lieve suffe maar o zo heldere zus, jij ook bedankt: daarvoor en daarvoor en daarvoor. Vandaag niet uitslapen (ja het is uitslapen hoor als ik naar jou toe mag), maar weer braaf om 8.00 uur in de kliniek. Eerste therapie gegeven en andere nuttige dingen gedaan. Ga weer verder.

Kus

Anoniem zei

Lief zusje,

Hee, vergeet niet dat je de jongste bent, hoor!!! Ga jij een beetje de sterkste en dapperste vrouw uithangen...Hum, hum...Joh, ik ben zo trots op je en rijd morgen lekker vroeg weg zodat ik er (als het verkeer mee zit) om 10:30 ben, okee? De knutselspulletjes liggen klaar, maar heb vandaag heeeeeeeeel veeeeeeeel tijd doorgebracht met Ollie en Nick, dus, nog eventjes geduld...
Slaap lekker en tot morgen!
Veel liefs,
Angelien

Anoniem zei

Leuk is anders!

Dikke knipoog voor nu en strakkies.

xxC

Marlon zei

Lieve Frederique,

Ik vind je zo moedig, ik kan me echt niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen, maar als ik je weblog lees krijg ik steeds meer bewondering voor de manier waarop je schrijft, de manier waarop je met iedereen deelt wat jou nu overkomt, maar wat iedereen had kunnen gebeuren!

hou je sterk o.k.?


xxx

Marlon.