dinsdag 28 augustus 2007

Go for the eyes, Boo!

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Rulide 150 mg
1 x Kalium 600 mg
3 x Dexamethason
1 x Diclofenac

Andere zaken:
Bezoekje oogarts

Toen ik wakker werd vanochtend, kon ik niks zien - mijn ogen wilden namelijk niet open. Erg lastig; dokter L. kwam snel kijken en zag dat het mis was, later die dag zou ik naar de oogarts mogen. Ik blij, want een uitstapje, ook al is het maar naar de polikliniek, blijft een uitstapje. Ik zag alleen niets, dus veel had ik er niet aan :)

De assistent-oogarts wou vooraf wat leuke testjes met mij doen, maar hij had duidelijk niet helemaal begrepen waar het om ging. "U heeft last van lichtflitsen, toch?" "Nee, van pijn!" - de arme jongen deed z'n best. Ik mocht ook nog wat lettertjes oplezen en hij vroeg of ik goed zag door mijn bril - als ik mijn ogen open kan krijgen wel, ja. Daarna mocht ik naar de echte oogarts, dokter LL. Ik moest naar boven kijken en zonder verdere introductie druppelde de dokter iets in mijn ogen. Het bleek een verdovend middeltje te zijn, zodat ik in elk geval normaal onderzocht kon worden. In ongeveer twintig seconden had hij vastgesteld dat ik een hoornvliesontsteking heb, door de cytarabine.

Rare dokter, verder. Hij zei met een grafstem dat ik mijn lenzen niet mocht dragen. Ik schrok me het schompes - nooit meer lenzen? Maar zo erg was het niet, ik mag ze een weekje niet in. Oplettende lezers weten dat ik sowieso niet mocht van dokter L., en vraag ik me tevens af hoe de man dacht dat ik lenzen in mijn ogen kan wurgen terwijl ik ze niet open krijg. Maar hij bedoelde het vast goed.

Ik heb nu nog meer fijne druppels, en daarmee kan ik wat zien. Niet veel, dit stukje kan ik niet nalezen :) Met een paar dagen zal het een stuk beter zijn, dus alles komt goed!

Wat niet goed gaat komen is de inmiddels echte lumbaalpunctiesoap. Er was namelijk al een uitslag vandaag, en die uitslag was goed. Mooi, dacht ik, hoeft dat in elk geval niet meer, maar nee. Zoals ik de vorige keer ook al had gevraagd, kan de MTX die de eerste keer is ingespoten, nu de uitslag hebben beinvloed, en daarom zou ik dan wel weer meer rommel ingespoten moeten krijgen. Aargh! Waarom moest er dan een tweede keer worden geprikt? De uitslag maakt blijkbaar sowieso niet uit! Morgen mag iemand me dit nog eens gaan uitleggen, het helpt sowieso wel dat ik dan mijn gesprekspartner kan zien :)

Ik zie erg weinig, ik hoop dat ik geen onzin heb geschreven. Morgen weer een dag.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Fred, Fret of Fredt,

Whichever: don't fret! Nu ik geen walking health-risk meer ben, kom ik snel eens met Bernardje mee jou opzoeken. En breng ik een compleet, vers scala gespreksonderwerpen mee voor jou om uit te buiten tot nut (afleiding) en vermaak :-D

Waarom nu pas een berichtje en niet eerder? Het plaatje bij deze post natuurlijk! "'Baldur's Gate reference' calling nerd! Nerd to ward, please!"

Tot snel en het allerbeste!

Bram

Unknown zei

Boo! The only giant miniature space hamster in all the realms!
Nostalgie alom :D
/me <3 Boo
/me <3 Fr@
------------------------------------ +
/me <3 Fr@log/leuk is anders

Oke genoeg wiskunde en lolligheid, ik moet echt gaan slapen.
Wederom heel veel sterkte en hopelijk kan je dit berichtje spoedig lezen.
Of niet, want het is niet mijn beste proza.
Liefs,

Edward

PS (beetje onzinnig op een computer, maar zie het dan als nagedachte): de vorige reageerder heeft uitstekende smaak.

Anoniem zei

Even verbijsterd als jij over de lumpsoap. Heb dokter L. toch duidelijk haar verhaal horen doen afgelopen vrijdag ("goed dat je zus er is", NOU EN OF). Vandaag graag meer duidelijkheid dame en heren medici en anders één dezer dagen. Hopelijk heb je een beetje goeie nacht achter de rug. Wie weet kon je vannacht wel zien (uil). Ik zal tussen het werk door mevrouw F. proberen te spreken. Dag uiltje. Kus van zus

Anoniem zei

Ik dus

Anoniem zei

Ha Fredje,

Hoop dat die oogjes van jou snel open gaan, wist niet dat je de woorden van meneer de Uil zo letterlijk zou nemen!!!
Wanneer je nu ook nog lekker geslapen hebt, ben ik toch tevreden met het beoogde resultaat.

Liefs, Nicoline

EL zei

Hey Fret!
Wat lekker irritant om dit er ook nog even een dag bij te hebben, gelukkig een niet al te groot probleem als ik het goed begrijp.
Ik zal binnekort ook even langskomen, kan ik mijn vrienden op de poli ook weereens gedag zeggen.
Veel succes (en tot gauw?)

El

EL zei

ps.

ik zou de infuuspaal "de kleine prins" noemen! petit prince <3

Anoniem zei

Hoi Frederique,

Heeft het zin om je te reply-en !?
Kun je er iets van lezen..

..of is het één grijze massa !?

Hmm.. nou, hoop dat je snel weer helder uit je oogjes kunt kijken hoor !!!

Liefs xx Patries