donderdag 23 augustus 2007

Niet veel

Bloedwaarden:
Rood: 4.5
Wit: 2.3
Plaatjes: 68

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg
2 x Hypromellose 0.3%
1 x Rescuvolin 15 mg

Chemo:
2 x Ara-C 1900 mg (cytarabine)

Niks bijzonders vandaag - en dat is hier natuurlijk behoorlijk positief. Ik ben niet misselijk, wel wat moe nu, maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met te korte nachten. Ik wil niet slapen terwijl er chemo in mij drupt; de laatste zak van de dag wordt om 22:00 uur aangehangen en is niet voor enen klaar. Dan moet er nog gespoeld worden, dus voor 01:30 uur slaap ik zeker niet. Om half zeven word ik dan weer fijn gewekt met blije pillen. Het is natuurlijk zo dat ik de hele dag geen zak uitvoer, maar dat kost meer energie dan je zou denken!

Behalve een beetje moe heb ik rode vingertoppen, lichte pijn in mijn keel en begint mijn hoofdhuid vreemd aan te voelen - het valt nu dus erg mee, maar van kwaad tot erger zit er al vast aan te komen. Dat maakt me bang. Vooral het verlies van mijn haar.

De dokter heeft aangegeven dat de hersenvloeistof die gisteren uit mijn rug is gepeuterd nog getest moet worden op aanwezigheid van leukemiecellen. Als ze er zitten, moet ik nog een lumbaalpunctie tijdens deze kuur. Ook erg eng.

Toen ik vanochtend op mijn voedselbon 'Vers Fruit' als toetje zag staan, naast kaneelvla (Bestaat dat? Ja dus!) stelde ik me voor dat ik een klein plastic bakje met stukjes meloen, papaya, mango en een enkele druif zou krijgen. Waarschijnlijk hebben die artisjokken van gisteren me weer moed gegeven. Ik kon mijn tranen nog net bedwingen, maar met een half ingeslikte snik keek ik naar de sinaasappel en het botte mes waarmee ik hem te lijf zou moeten gaan. Ze zijn me aan het breken.

19 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey fredski,

Hier even een berichtje uit de torenkamer.
Het is positief te noemen dat er vandaag niet zo veel gebeurde.
Als ze je gaan pesten en pijn doen moet je het zeggen hoor kom ik met mijn chanel tasje en gaat ze meppen hoor ;-)

hey lieve schat vanuit de torenkamer een digitale kus en de groetjes van,

Tommy

Anoniem zei

Heb hier wat gevonden voor je konijnencollectie:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4516508793500866040

Just to cheer you up a little....

Anoniem zei

Hé Fred,
Heel veel sterkte weer de komende week. Ook al ben ik een paar dagen weg, ik denk aan je en probeer jouw blog wel te lezen. Als het niet gewoon lukt dan herken je het wel aan de opera browser melding.
Houd je taai en tot volgende week!

Liefs
Ronald

Anoniem zei

Lieve Frederique,

We bewonderen je moed. Vanmorgen tijdens ons bezoek vonden we een flinke jonge dame. Het is zo makkelijk voor ons om te zeggen houdt moed. Maar alle bewondering voor de manier waarop je dit ondergaat. Dat je angst hebt kunnen wij heel goed begrijpen. Je bent steeds in onze gedachten.
Vandaag een bericht van onze Czech vrienden gehad. Hun hebben we jou weblog doorgegeven en gevraagd zo mogelijk een bericht in het Engels te sturen. We zijn benieuwd of ze dat doen. Kunnen je weblog niet lezen daar ze geen Nederlands spreken.
Voor de komende nacht rust in je hoofd en lijf toegewenst.
Een hartelijk groet van MAPAvH

Anoniem zei

Lieve Fret,

Ik moet zeggen dat ons gesprek van vandaag nog steeds door mijn hoofd spookt. (Ik zit inmiddels aan mijn tweede fles wijn en het spookt nog steeds, geloof me, dat zegt dus wat), het enige wat ik er nu over kwijt kan is dat je me nogal bezig houdt :)

dikke kus, fijne -voor zover er sprake van kan zijn- nachtrust!

Anoniem zei

hai lieve fredje

Ik heb bewondering voor je echt waar!
Ik denk elke dag aan je hopen dat het iets helpt!
Ik kom snel een keer gezellig langs bij je oke? Ik bel me van de week even. Ik heb je nummer ergens bemachtigd! hou vol en ik zie je snel!!

Dikke kus Natasja

Anoniem zei

ik bedoel ik bel jou! van de week ffies

Kus natas

Unknown zei

He fretje,

Houd vol en nachtbraak als je daar behoefte aan hebt.
Ook de reacties laten weer eens des te meer zien hoezeer je mensen raakt/aan het denken zet.
Het laatste deel van ons gesprek vanmiddag houd me ook bezig (geen idee of het van eenzelfde orde van grootheid is als anderen maar toch).
Slaap wel, morgen misschien nog een prive lol(phat)cat (ben nog steeds niet uit een goede text), en stemt allen Bonifatius!

Anoniem zei

Hey lief boos oog,

Klinkt redelijk als een contradictio in terminis he ;). Maar klinkt verder eigenlijk wel heel erg goed. Ik vond het vanochtend heel fijn om je te zien. Ik moet bekennen dat je nieuwe haarkleur je erg goed staat, jammer dat we er waarschijnlijk zo kort van kunnen genieten.

Je moet Tommy er trouwens wel aanhouden dat hij met zijn Chanel tasje vervelende mensen gaat meppen. Misschien is het een idee dat hij de deur bewaakt, zodat alle verzorgers voortaan wel braaf gaan kloppen. Zodra ze 1 keer die relnicht hebben gezien zullen ze het wel uit hun hoofd houden om niet meer te kloppen. Werkt denk ik zelfs veel beter als een poster op de deur!

Ik had je nog beloofd die serie te geven, ben ik alleen spijtig genoeg vergeten mee te nemen. Maar ik kom snel weer en dan neem ik hem mee.

Ik bel je snel lieve Fred en kom snel weer langs. Hou je goed en hopelijk blijft het bij die ene lumbaalpunctie.

Heel veel liefs,

Eelke

Anoniem zei

Hey Fredje

Denk aan je en ben blij dat ik gister geweest ben, ik kom gauw weer langs

Liefs M'lein

Anoniem zei

Goeiemorgen zus, voor mijn doen uitgeslapen.................jawel, want ik kom weer naar je toe. Met de trein, kan ik de randstadrail ook eens ervaren. Reinoud en Milan komen met de auto vanmiddag onder bezoektijd! Je klonk aan de telefoon net zo goed als in je schrijven. Heel heel volwassen.

kus

Anoniem zei

Nou, zo zie je.. aan de verdedigende fanclub ontbreekt niets.
Je hoeft maar een kick te geven en vrienden/familie en de TPNL-gang komen naar je toegesneld, gewapend met spandoeken en chaneltasjes.

Ik zal je snel een belletje geven !

Liefs xx Patricia

P.s. Ik vraag me af in welk torrenkamertje meneer Oudega zich bevond !?

Unknown zei

He Fred,

Ik kom volgende week vrijdag 's avonds ff langs.
Ben al druk bezig met frutseltjes te zoeken.
Hou vol.
Dikke knuffel

Leon10

Anoniem zei

Heee zusje,

Waar komen ineens al die stemmen voor Bonifatius vandaan? Is hier mogelijk sprake van corruptie? Je gaat een paar uurtjes slapen en ineens staat 'Boni' bovenaan...mmmm...Suspicious..
Tot morgen, oh en misschien kun je grote zus e.a. vragen kaartjes te maken voor onze volgende ronde hints.
Dikke kus,
die andere zus X

Anoniem zei

Hey Fret,

Hou vol meis! Het lezen van je log is inmiddels ochtendritueel geworden. Wel leuk dat een afzichtelijke tas gepromoveerd kan worden van koel naar wastas :p

dikke knuffel van uit het Nieuwerkerkse van ons viertjes!

Anoniem zei

hoi fred
hier weer een berichtje van hetty
het is kort maar krachtig
ik ben trots op je zet m op
kus hetty

Anoniem zei

Hoi hoi even voor vandaag een berichtje want de boel gaat even plat in huize Apro dus zonder internet (kleine verbouwing)je begrijpt de overkant is dichtbij om naar een andere computer te grijpen.Er staan 150. Maar ik heb je beloofd om elke dag een beetje gezellie te doen dus wellicht vind ik nog ergens een laptop. Dikke duim en tot morgen, overmorgen en in ieder op Monday, I don't like Monday's xxC

Anoniem zei

Heb net een Vrijdamiddagbiertje gedronken met Eelke en Barry bij het Brouwhuis... Ik miste je wel hoor... je hoort er gwoon bij te zijn op de Vrijdagmiddag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar die tijd komt wel weer...

Anoniem zei

Hai Frederique,

Ik heb van Angelien je blog gekregen zodat ik jouw eigen verslag kan lezen.Ik vind het heel bijzonder hoe je jou leven op dit moment verwoord.Ik denk heel veel aan je en ik geloof als je iets graag wilt je het moet bestellen.Deze bestelling is voor jou.De ellendige strijd winnen en geheel gezond,sterk en snel het ziekenhuis verlaten.Dikke kus! Annemaayke