dinsdag 14 augustus 2007

Ivoren slachters

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
1 x Norfloxacine 400mg
1 x Temazepam 10mg
1 x Trisporal 200 mg
1 x Amphotericine B 1%
1 x Kamillosan
1 x Paracetamol 500mg
1 x Tramal

Andere zaken:
1 zakje bloedplaatjes
1 poging tot inbrengen Port-a-Cath
Allerhande fijne kweekjes

Sommige dingen waar je van tevoren huizenhoog tegenop ziet kunnen zo vreselijk meevallen wanneer je ze dan uiteindelijk meemaakt. Dat geldt helaas in het geheel niet voor mijn opname in het ziekenhuis vandaag. Het begon allemaal niet zo heel erg afschuwelijk. Zuster E1., de dagzuster vandaag, was gewoon aardig, en dokter L. - die ik vrijdag ook heb gehad - leek ook niet onsympathiek. Het ging eigenlijk wel even.

Na een infuus van bloedplaatjes zou ik de port-a-cath ingebracht krijgen. Ik zag sowieso enorm tegen dat ding op; het inbrengen doet pijn, er zit een vreemd object in mijn lichaam en ik slaap altijd op mijn buik en dat kan dan niet meer. Tevens symboliseert het ook de start van de chemo. Ik wou zo graag dapper zijn, maar toen ze aankwamen met alle operatieparafernalia wou ik alles alleen maar heel erg niet. Met reden, uiteindelijk.

Na de verdoving - die het bot raakt - voelde ik even niets meer. Daarna voelde ik dat het bot weer werd geraakt en toen een onbeschrijflijke pijn in een spier of zenuw naast mijn ruggegraat. Ik schreeuwde zo hard; dokter L. haalde dokter W. erbij om te zien wat er aan de hand was. Dat wist dokter W. ook niet, maar er is een foto gemaakt om te zien of er iets echt mis was of dat ik alleen maar pijn had. Op de foto was niets te zien.

Ik heb Paracetamol gekregen voor de pijn, en toen dat weinig uithaalde kreeg ik Tramal. Ik voel het nu nog steeds, maar het is zeker al weer een stuk minder. Die lijn zit er echter nog steeds niet in, dus dat wordt morgen bal. Ik mag van dokter L. helaas geen narcose, want dat zou buiten proportie zijn. Hmm, misschien moet ik nu maar vast zien wat ik voor elkaar kan krijgen als ik ga staken!

Dat was in elk geval het grote leed vandaag. Het kleine leed is er gelukkig niet minder om. Zo zit ik in een grote kamer - woei! - maar mag ik mijn bed niet tegen de muur zetten; afdelingshoofd G. vindt dat namelijk niet goed - afdelingshoofd G. vindt nog wel meer dingen niet goed; zo is hij bijvoorbeeld van mening dat patiƫnten geen mini-koelkastje op hun kamer nodig hebben. Ik heb hem helaas nog niet mogen ontmoeten, maar ik heb me laten vertellen dat hij morgen weer aanwezig zal zijn. Mag hij zelf komen uitleggen waarom hij zieke meisjes zo moet pesten! Ik vind het namelijk irrationeel eng om in een klein bed te slapen dat aan beide kanten open is, dat zal in verband met enge roofdieren evolutionair gezien wel een enorm voordeel hebben. Mijn bed schurkt nu als tussenoplossing tegen mijn computertafel aan. Ik ben al bijna blij met de temazepam, het slaapmiddel dat ik heb gekregen. Bijna.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Arm lief vriendinnetje helemaal alleen in het ziekenhuis...

Miss you here....

Anoniem zei

Dag lieve zus. Ik zal niet over opgestroopte mouwen beginnen, maar natuurlijk ben je wel dapper en was je dat vandaag ook. En ik kan het weten (hoezo arrogant?). We zullen morgen verder discussiƫren over de definitie 'dapper'. En..................meneer G. natuurlijk eens flink aanspreken. Een goeie nacht, tot morgen.

Anoniem zei

Lieve Fred,
Hoop dat je een beetje goed slaapt met die Temazepam.
Sterkte maar weer morgen!

Anoniem zei

Lieve Fret,

Daar ik vandaag met mijn blije kont in een nieuwbouw dorp in Verweggistan zit, kan ik nog niet knutselen aan poster...

Ik denk dat bijna niemand zich met de beste wil van de wereld voor kan stellen hoe je je voelt, -wat op zich goed is- dus ga ik ook niet van die onzin uitkramen als "ik snap wat je doormaakt...blablabladiebla" Wel wil ik dat je weet dat je bij me bent in gedachten en ik je bergen (niveau Himalaya) sterkte wens!

Hele dikke zoen, ik kom je morgen middag weer vervelen hoor!


PS;Ik vond je er overigens opvallend intelligent uitzien met je blonde lokken... :)

Anoniem zei

Lieve Frederique

Wat dapper van je om na zo'n zware teleurstellende zo'n verslag te maken. Hier in Rijswijk ben je ook steeds in onze gedachten.
Heel veel sterkte en dat nu wel eens een keer wat lukt.
Ma en Pa v Herpen

Anoniem zei

Ha mooie blondine! Of iets wat er op lijkt... Heb je een beetje relaxed kunnen slapen op de temazepam? En heb je al kans gehad het afdelingshoofd eens flink de waarheid te zeggen? Ik kom je vandaag of morgen eens pesten. En je nieuwe haar bewonderen natuurlijk ;)

Knus (ja, een contamivoeging van kus en knuf :P )

Anoniem zei

Is meneer G. aanwezig morgen? Dan zal ik is een gesprekje met hem gaan voeren over de grote van onze (maffia)familie GHE...GHE...!

Als je nou je hele lieve plaatje na doet en dan ook nog met een bordje GEEN MINI KOELKASTJE GEEN PORT-A-CATH! Dan weet de afdeling ook gelijk dat ze niet met zomaar een blondine te maken hebben!

Kusje .. van je nichtje in Nederland! Tot morgen!

Anoniem zei

Lief zusje,
Dokter G. al gesproken inmiddels...? Valt ie mee, valt ie tegen? Enne, kun je toch wel computeren (&internetten) vanuit je kamer? Nou zusje, ik kom het overmorgen met mijn eigen ogen aanschouwen...Tas is gepakt, ik vlieg aan het eind van de middag en bel je zodra ik thuis ben (als je telefonisch te bereiken bent in het ziekenhuis, ik zal grote zus of broer eerst wel even raadplegen). Ik vind je 'geblog' erg dapper en fijn om te lezen.
Daaaaaaag, xxx liefs vanuit Eze sur Mer
Angelien & 'the boys'

Anoniem zei

Hallo lief collegaatjuh!!!

Ik mis je wel een beetje hoor!
en je moet idd meneer G maar eens even goed aanspreken! Kleine meisjes pesten is idd niet goed!!! Ik kom ook binnenkort even bij je langs!

(ben wel benieuwd naar je blonde lokken :) )

Een dikke Kus Angela