zaterdag 25 augustus 2007

Mijn moede hart

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg
2 x Hypromellose 0.3%

Chemo:
2 x Ara-C 1900 mg (cytarabine)

Andere zaken:
Een hartfilmpje

Gisteravond was mijn pols opeens erg laag; 48. Daar ik niet duizelig was, of andere verschijnselen vertoonde, wilde de dokter het nog even aankijken. Vanochtend was mijn pols al weer 78 - voor iemand met weinig bloed een prima score. Maar net tijdens de avondronde was het alweer gedaald naar weer 48. Dokter S. heeft nu opdracht gegeven voor een hartfilmpje, wachten tot morgen heeft geen zin, omdat het dan waarschijnlijk alweer gestegen is. Het nachthoofd - die doet dit soort dingen - komt zo naar mijn kamer, dus ik wacht met smart.

Ik ben zo ontzettend moe dat ik hoop dat ze snel komt; niet dat ik kan slapen met het druppen van de laatste zak cytarabine van deze kuur - de laatste! de laatste! - maar dat ik in elk geval rustig kan gaan liggen. Vandaag ben ik al twee keer in slaap gesukkeld, en ik heb geen idee wat voor moeheid het is - ziek, te weinig geslapen, chemo, stress? Of allemaal tegelijk?

Het nachthoofd is net geweest, en mijn hart staat op de film. De arts moet er nog naar kijken, maar de verpleegsters zagen niets raars. Gewoon een trage hartslag, waarschijnlijk!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi fret,

ik ben vandaag jarig zoals je weet maar toch denk ik op deze dag ook aan jou hoor en hoop je snel weer te zien.

antonie

Anoniem zei

Hee zusje,

Goedemorgen...(?)
Niet zo gek dus dat de puf er even uit was gisteren!!! Hopelijk is je hartslag weer op een acceptabel niveau. 'k Bel je vanavond, kus en knuffel,
Angelien
(Wat een geweldige lolcat!!!)

Anoniem zei

Stiekem hoop ik dat je er wat aan hebt om te weten dat, hoe stil sommige mensen ook lijken, ze zeker meelezen en genieten van je blog.

Soms (uderstatement heet dat stijlfiguur toch?) heb ik ruzie met mijn hoofd, moet ik die even uit de war zien te stoeien.

Doet met eraan denken... bolletjes wol zijn cool.

Anoniem zei

Hm.. we zouden allerlei originele ideen kunnen opperen om je hartslag te verhogen.. maar ideen blijven even uit..

Liefs x Patries