zondag 26 augustus 2007

Het zit erin

Bloedwaarden:
Geen bloed afgenomen

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
1 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg
3 x Hypromellose 0.3%
1 x Furosemide 40 mg

Chemo:
1 x VP-16 230 mg (etoposide)
1 x AMSA 220 mg (amsacrine)

Goed nieuws: Bonifatius en ik hebben onze relatie (tijdelijk) verbroken. Na de laatste zak chemo van vanmiddag mochten we uit elkaar! Het voelt alsof er een last van mijn schouder is afgevallen, wellicht kan ik straks zelfs proberen op mijn buik te gaan slapen zonder mezelf te wurgen. Zolang ik mijn voer tegen elke heug en meug naar binnen blijf werken, en ik geen infecties krijg - hoewel ik daar helaas geen invloed op heb - blijft Bonifatius in de kast.

Morgen nog de MTX, en dan pas over vier weken weer chemo; ik weet wel dat ik het dieptepunt nog niet heb bereikt, maar het voelt toch als iets wat ik heb 'gehaald'. Alles wat af te strepen valt moet immers zo snel mogelijk afgestreept worden :)

Dat dieptepunt blijft me wel bezig houden; ik stel me het ergste voor - en heb daar eigenlijk geen beeld bij - en hoop op het beste. Hoe ziek ga ik worden?

Mijn slijmvliezen houden me nu leuk alert; slijmvliezen bestaan uit sneldelende cellen, en worden dus aangetast door chemo. Het voelt erg raar in mijn mond, maar tot nu toe is het niet ernstig - mijn smaak verandert alleen van uur tot uur. Gisteren proefde ik opeens geen zoet meer, en 's avonds kon ik koud niet meer onderscheiden. Zoet is nu weer terug, maar zout is nu weer weg. Soms proef ik alleen de 'randjes' van een smaak, soms alleen de 'onderkant' - het is moeilijk te omschrijven. Ik ruik nog wel alles, dus het is heel anders dan een gewone verkoudheid.

Volgens mij heb ik tijdens de vorige kuren alle slijmvliesnarigheden wel gehad, en prettig was het zeker niet - maar ik weet wel hoe erg het kan worden, kan het me nog precies voorstellen. Het maakt me niet bang, en dat is eigenlijk wel weer een goed gevoel.

Mijn hartfilmpje was trouwens helemaal goed; keurig regelmatig, zonder afwijkingen - dokter S. grapte nog dat ik waarschijnlijk een erg relaxed persoon ben, da's voor zo'n stresskip als ik nog best een compliment :) Vanavond ga ik in elk geval vroeg proberen te slapen. Morgen wel weer genoeg om over te stressen!

Eén ding nog: gegratineerde witlof. Laat ik er verder maar geen woorden aan vuil maken.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Een voordeel.. je wist hoe de witlof smaakt. Een groot gemis zal dat voor het moment dus gelukkig niet zijn. Wel fijn dat Bonifatius weer even op zichzelf is gegaan.
Laat die maar weer even een ander aan het lijntje gaan houden.
Het is nogal een handenbindertje, hm !?

Nou, ik wens je een goede nachtrust.

Sweet dreams !!!

Liefs xx Patricia

Anoniem zei

http://www.youtube.com/watch?v=Hm2BdCbZkKY

-XX-

Anoniempje64

Anoniem zei

He daar, we zijn weer in de lucht en een hoop rommel verder. Even een paar dagen niets van me kunnen laten horen maar haal de schade in. Bij jou gebeurt daar in tegen weer genoeg. Bonifatius hmm een goede keuze. Gelukkig dat de heartbeat okidokie is. Tot morgen! xxC

Anoniem zei

Niet gecomputerd dit weekend, wel gebeld. Blijf me (aangenaam) verbazen hoe je je woorden zo verschrikkelijk goed kan vinden. Verjaardag van Milan was leuk, nu net thuis en ook gewoon moe, dus mijn bedje in. Bonifatius is beste keus, maar ook goed dat hij het even zonder jou moet doen. Lees je blog en begrijp waarom je de telefoon niet opnam vanavond. Hopelijk een goeie rustige nacht voor jou en tot morgen lieve zus.

Anoniem zei

hoi fred
gelukkig even bijkomen
probeer een beetje bij te komen en te slapen fijn dat het hartfilmpje goed was !
Ik denk aan je
liefs hetty

Anoniem zei

Hey Fred,
Lekker dat Bonifatius in de hoek mag for a while...
Succes vandaag met die klote MTX, hopelijk valt het mee deze x...

Liefs Marjolein

Anoniem zei

Hey Fred,
Lekker dat Bonifatius in de hoek mag for a while...
Succes vandaag met die klote MTX, hopelijk valt het mee deze x...

Liefs Marjolein

Anoniem zei

He Fred,

Fijn dat je nu (voor even?!) van Bonifatius verlost bent, hopelijk slaap je nu beter!
Hoe ging je punctie? Ik heb de hele dag aan je moeten denken en hoop dat 'ie (voor zover je daar van kunt spreken) mee gevallen is.
Veel sterkte van de week!

Liefs, Mark en Annella

Anoniem zei

Kanjer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Hé Fred,

Ik hoorde afgelopen week bij TP dat je weer ziek bent, wat een vreselijk nieuws!!!
Ik wil je daarom erg veel sterkte toewensen!
Ik ben nu al verslaafd aan je weblog, ik lees het elke dag! wat een verhaal!Echt bizar!!!
Hou je taai hé meid.

Groetjes Pamela