woensdag 10 oktober 2007

Drup, drup

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
2 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg
1 x Paracetamol 500 mg

Chemo:
2 x Ara-C 1900 mg (cytarabine)

De vierde zak cytarabine van deze kuur druppelt naar binnen, de vierde van twaalf stuks totaal. Of de zestiende van vierentwintig. En daarna niks meer van die rommel. Nog wel andere zooi, natuurlijk, maar toch weer wat af te strepen. Ik word langzaam steeds misselijker, maar het blijft gelukkig nog bij het gevoel en niet bij de praktijk. Dat zal volgende week wel komen, als alles net zo gaat als de vorige keer, maar alles zou ook zomaar helemaal anders kunnen zijn. Het lijkt soms alsof ik het langzaam zijn werk voel doen, alsof ik kan voelen dat mijn lichaam langzaam wordt afgebroken - vooral de cellen in mijn maag.

Ik zie wel op tegen het verval straks, wil ook niet ziek worden van een bacterie om maar zoveel mogelijk energie in het groeien van beenmerg te kunnen investeren. Aan de andere kant is niks krijgen ook niet goed, want dan vlieg ik nog veel erger tegen alle muren op. Het blijven twee kwaden.

Ben verder nog steeds erg dof, alsof alles niet helemaal aankomt in mijn brein. Misschien maar het beste ook. De diëtiste is vanochtend weer geweest, wat eigenlijk wel weer goed uitkwam, want ik moest weer iets van haar :) Op mijn voedselbon staan elke dag "+E +EN", en ik had eergisteren pas de tegenwoordigheid van geest te vragen wat dat betekende. Blijkt te staan voor eiwit- en energieverrijkt - volgens de voedingsdeskundige standaard bij elke kuur. Jammer alleen dat niemand me ooit heeft vertelt dat ik stiekem een stuk meer calorieën binnen krijg. Nou is dat nog te begrijpen, want chemokuren vreten veel eiwitten en energie - het enige vervelende is dat die kleine toevoeging "+E +EN" ook verantwoordelijk is voor al die '
á la crème'-verschrikkingen, en vermoedelijk ook iets te maken heeft met de vlaparade. Maar, onze vriendin de diëtiste laat het direct aanpassen; ik ben benieuwd hoe mijn voedselbon er morgen uitziet.

Oh, en het internet van het ziekenhuis werkt!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi lieve Fredje,

Als alles goed gaat kom ik morgen met je zus mee naar jou toe.
Ik wil je voor nu sterkte wensen en ik zie je morgen

Dikke kus Natasja

Anoniem zei

Hai lieve schat,

Wat wordt er veel met je gedaan en intens rot dat je je steeds wat zwakker gaat voelen; elke dag wegstrepen en ik duim achter elkaar door.

Keep strong. Ik hou van je
Marianneke xxx

Anoniem zei

Yeeeeeeeeeeeeh, jippie, hoera enz. Niet al te cynisch: wat zijn ze toch geweldig dat de crèmes er misschien afgaan. En wauwwwwwwww: dat het internet het doet. De hoteltrekken doen zich gelden.
Tot morgen liefie en dan zal ik misschien minder flauw doen.

Mitzy

Anoniem zei

Hallo Frederique,
Mijn collega, Ronald Barendregt, gaf me je webblog, heet dat zo? ,door om mee te lezen. We zitten naast elkaar zo de hele week en hij vertelt wel eens wat.
Het is dus weer begonnen met de chemo. Hou maar vol.
Je hebt een goede hand van schrijven, je zou er meer mee kunnen doen dan alleen de je blog bijhouden.
Groeten,
Herman van Dijk.

Anoniem zei

Haloa Ondanks alles ben ik blij dat je teksten weer des fret's zijn. Je woordkeuze is weer van alles wat. Zo word je stil en lees je het nog een keertje en dan moet ik weer glimlachen. Ik hoop dat dit laatste voor jou ook gaat gelden. Hier een fikse griep te pakken dus af en toe wat spetters op het scherm. Morgen weer een bezoekje uit TP van Natasja. Ik hoop dat je dit gezellie vind. Er wordt veel naar je gevraagd. De receptie is zo'n beetje een meetingpoint:) We mogen er niet bellen gelukkig nog wel beppen:)
Erik Jennikens komt richting ZM we geven hem je adres van de weblog als je dit oke vind? Ik hoor het wel van Marianne.

xxCarla

Anoniem zei

Groetjes van Arno. Ik was dinsdag met Marianne bij je op bezoek. Van haar kreeg ik je blognaam. Ik heb al een hoop gelezen en leef erg mee. Misschien breng ik Marianne volgende week weer naar het ziekenhuis. Iets om naar uit te kijken....