maandag 15 oktober 2007

Veel in 't verschiet

Bloedwaarden:
Rood: 5.2
Wit: 1.2
Plaatjes: 34

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg




Chemo:
2 x Ara-C 1900 mg (cytarabine)

Ik zou vandaag nog twee eenheden cytarabine krijgen; daar ik de afgelopen dagen telkens drie eenheden per zakje kreeg, ging ik er logischerwijs vanuit dat die twee eenheden dus wel 's ochtends gegeven zouden worden - maar nee, het moesten twee zakjes worden met elk één eenheid, eentje 's ochtends en eentje 's avonds. Prutsers. Nog een nacht naar de hel. Zuster M. vond het ook allemaal wat vervelend, en heeft het voor elkaar gekregen dat de laatste zak om 20:00 uur mocht worden aangehangen, en dus wat na elven leeg is - dat scheelt erg veel.

Het slijmvlies in mijn mond begint langzaam te verdwijnen en daarmee verdwijnt ook mijn smaak weer. Eten gaat nog wel, dus jammer dat het niet synchroon loopt - geen smaak, geen trek :) Aan de andere kant maakte datgene wat ik van de groentekroket waar ik vandaag mee werd geconfronteerd kon proeven, me niet nieuwsgierig naar de volledige smaakbeleving.

Dokter B. kwam vertellen dat de lumbaalpunctie voor woensdag is besteld. Gruwel - laat het de laatste zijn!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Frederique,
Balen dat het allemaal weer anders loopt dan wat ze je vertelt hadden.
Hopelijk valt het eten morgen mee.
Weltrusten.
ARjan en Sjane

Unknown zei

Hoi Fred,

Ik wil je nogmaals veel sterkte wensen.

Knuffel
Leon10

Anoniem zei

hoi fred
ik wil je even sterkte wensen
ik zal aan je denken
kus hetty

Anoniem zei

Dan nu echt op die cytarabine. Hopelijk had de langere nacht ook direct resultaat. Vrijdag komen inderdaag mijn liefies ook s'middags (handig te weten voor je bezoekplanning) naar je toe. Mij zie je natuurlijk al voor dag en dauw dan (nee hoor gewoon volgens schema), maar ik bel je allicht eerder. Ga me weer nuttig maken in deze kliniek. dikke kussen,

Mitzy

Anoniem zei

Hoi hoi, foei een avond overgeslagen, maar waar jij een mindere nacht heb ben ik met een dossi codeine in slaap gevallen. Hoesten,proetsen en weer hoesten is een hartnekkig buitje zal ik maar zeggen. Rondom ons heen hier gaan er steeds meer met zakdoeken lopen. Hoe is het bij jou heb ik dit keer live kunnen vernemen van collega Leon. Ik ben blij om te horen dat deze bezoekjes je een beetje helpen. Nog een avond gedrup aanhoren het is afschuwelijk maar het is waar dit kun je van de lijst af halen.

Ik spreek je morgen weer!

xx Carla

Anoniem zei

Lief zusje,
Even Ollie naar bed brengen en dan bel ik je zo meteen, goed?
Misschien een kleine steun: ik ben er morgen om je door de punctie-ellende heen te krijgen.
Maarre, tot zo,
Kus X

Anoniem zei

Hé Fred,
Heel veel sterkte morgen.
Ik denk aan je en bel je naderhand.
Dan hoop ik ook meteen te weten of mijn griepachtige verschijnselen doorzetten of niet!

Liefs
Ronald