woensdag 24 oktober 2007

Vanmorgen dus maar eens naar het ziekenhuis gebeld, en via de verpleging dokter B. aan de lijn gekregen. Toen ik vroeg naar de staat van zaken verlangde hij egenlijk dat ik daarvoor langs zou komen. Nadat ik hem verteld dat ik me op dat moment in Rotterdam bevond op m'n werk, wou hij iig eea kort toelichten.

Fret heeft een ontsteking van het mondslijmvlies, en een streptokok die ze in het bloed gevonden hebben. Wat research op het net heeft me net geleerd dat die toch met elkaar te maken kunnen hebben, zoals het me vanmorgen verteld werd was er geen verband, magoed. Het verklaard ook waarom hij zo kien is op de longen, de streptokokfamilie is 1 van de veroorzakers van longontstekingen. Fijn om te weten. Weet ik ook gelijk waarom ze morgen een ct-scan van de longen willen maken.

Dmv van paracetamol wordt de koorts regelmatig naar beneden bebracht, om het voor Fret wat dragelijker te maken. Al kunnen ze dit niet continue doen, de temperatuur is ook een graadmeter of de antibiotica z'n werk aan het doen is of niet. De Diarree is helaas ook weer terug, dus vanavond stond er een aardig bouwwerk van een infuuspaal naast het bed die voor voeding, antibiotica en Kalium zorgt. Wat ook zorgelijk is, is de bloeddruk, die is erg laag, net als de saturatie van het bloed. Fret ligt nu dus ook aan het zuurstof. Morgen ga ik dus maar weer via telefoon vragen hoe de vlag er bij hangt.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

:( Wat een rotberichten allemaal... sterkte

Anoniem zei

Ik heb hier even geen woorden voor, ik kan alleen maar hopen en julie sterkte wensen en aan jullie denken, dus dat ik dan ook!

Kus Natas

Unknown zei

Ik wil jullie beide nogmaals veel sterkte wensen.

Leon10

Anoniem zei

Tot vanavond, morgen lieverd. Ik kijk Frédérique of je zelf met mij kunt praten en doe dat anders met jouw lief en onze broer enzo. Heel veel kussen en in ieder geval tot morgen.

Mitzy

Anoniem zei

Ik ben er gewoon stil van, ik weet op dit moment eigenlijk niet zo goed wat ik moet typen.
Er gaan zoveel dingen door me heen maar hoe moet ik het verwoorden?

Onmacht, verdriet dat je je door z n hel moet gaan, altijd zo sterk mogenlijk te houden en je proberen er doorheen te slaan maar dan krijg je z n terugklap....

Lieve fret,
Ik zeg dit met natte ogen.. Ik hoop en wens ieder moment van de dag, dat je heel snel uit deze fase bent en dat het snel stabiel word.

Heel veel liefs, warmte, kracht een Hele dikke Knuffel van
Mariska

Anoniem zei

Het gebeurt heel vaak dat je een infectie in het ziekenhuis oploopt. Een en ander kan te maken hebben met de vermindering van de lichamelijke weerstand door de chemokuur. Blijf hopen! Groeten, Arno

Anoniem zei

Lieve |Marius,

Erg geschrokken..ben in gedachten veel bij jou en Fret. Zaterdag ben ik er lieve Frédérique. Marius laat me weten als ik eerder iets kan doen?Anytime!!

Voor jullie een rustige-hoop ik-nacht en... Welterusten lieve allebei

Anoniem zei

Hee broetje en fret

Hoop dat de zuurstof niet zo lang nodig is. Hoop ook dat het allemaal niet zo lang gaat duren voor die paal weer weg is. Wens jullie heel veel sterkte toe en hopelijk lees ik vanavond of morgen een beter bericht.
Laat even weten als je ons nodig hebt he.
Liefs Sjane