woensdag 17 oktober 2007

The reports of my demise...

Bloedwaarden:
Rood: 5.1
Plaatjes: 18 > transfusie
Wit: 0.2

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Rulide 150 mg
4 x Dexamethason
2 x Lorazepam 1 mg
1 x Tramal

Chemo:
1 x MTX 15 mg (methotrexaat)

Andere zaken:
1 zakje bloedplaatjes
1 x lumbaalpunctie

Na een lange en slapeloze nacht werd ik eigenlijk best goed wakker, voelde me een stuk beter dan gisteren. Gek is dat, niet erg logisch ook. Maar gelukkig maar, ik kon gaan douchen :)

Rond tien uur stapte dokter B. met een brede glimlach mijn kamer in; hij was duidelijk erg gelukkig dat het regelen van de bloedplaatjes en de MTX en de neuroloog hem persoonijk waren gelukt. Hij stelde zelfs nog voor dat de neuroloog lidocaine zou gaan gebruiken voor een extra plaatselijke verdoving - die man snapt dus niet waarom ik zo bang ben, en het zal hem ook nooit uit te leggen zijn.

De bloedplaatjes kwamen inderdaad vrij snel. Helaas voor mijn toeschouwers kreeg ik geen leuke allergische reactie - het bultenmeisje is in haar kooi gebleven. De neuroloog zelf kwam natuurlijk tijdens het bezoekuur, maar dat is eigenlijk al een soort traditie. Het was een andere dame, deze keer, en ze leek me erg aardig. Wellicht had de lorazepam daar iets mee te maken, maar ik kon haar in elk geval uitleggen waar ik zo bang voor ben. Ik moest weer gaan liggen, en zij deed haar gesteek en geslurp en geprop - erg snel, toen ik vroeg of ze al bijna klaar was, was ze dat ook echt. Het blijft eng en naar, maar het helpt om alles in te slikken en over een jaar een boom te gaan schoppen, in plaats van te schreeuwen en valse dingen te murmelen :)

Het is achter de rug. Een momenteel bijzonder pijnlijke rug, maar hopelijk is dat snel beter. Morgen of overmorgen verwacht ik de uitslag, en daar hangt heel wat ziel en zaligheid vanaf.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Slaap zacht met je ruggetje lieve knapperd.

Anoniem zei

Welterusten kanjer en hopelijk tot morgen!

Dientje zei

Hallo,

Dientje Joosse-Furster uit Vlissingen, nicht van Marius, heeft vanmiddag 18-10 Marius' ouders gesproken. Heel veel sterkte met alles, ook Marius, we denken geregeld aan jullie.

Beterschap en hartelijke groeten!

Anoniem zei

Je heb het top gedaan, nu gaan de duimen hier gekruist. We gaan voor de juiste uitslagen!

xx Carla

Anoniem zei

Hoi Frederique

Fijn dat het 'snel' ging deze keer.
We denken aan je en hopen voor je dat de uitslag goed mag zijn.
Ben benieuwd of het wonderlijke smeerseltje je van je jeukende, brandende en vervellende voeten afhelpt.
Liefs en weltrusten voor straks.

Kus Sjane

Anoniem zei

Enigzins geen nare bewijwerking in dit geval, van die lorazepam !
Ben blij dat het niet zo'n hel was als de vorige keer.
Niet dat ik onderschat waar je doorheen bent gegaan, maar de wetenschap dat nóg erger je bespaart is gebleven.. dat is wel een hart onder de riem.

Lieve Frederique, je hebt al zoveel toppen bereikt.. zoveel nare dingen weten te doorstaan..
Je bent sterk.. heel sterk !

Knuffel xx Patricia

Anoniem zei

Dag lieve lieve dappere schat..

xxx, Marrie