vrijdag 19 oktober 2007

Nooit meer mijn rug

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Rulide 150 mg
4 x Dexamethason
2 x Cutivate
1 x Tramal




Mijn brein heeft me niet in de steek gelaten: de uitslag van de lumbaalpunctie was goed, er zit dus geen leukemie in mijn hersenvocht. Dat is mooi, want dat betekent dat ik afgelopen woensdag de laatste rommel in mijn rug heb gekregen en de idioot hoge dosis cytarabine niet meer hoeft. Nooit meer een lumbaalpunctie. Nooit meer chemo in Den Haag.

Verder gaat alles eigenlijk z'n gangetje - ik wacht nog steeds op de klap. Onder de klap lijk ik alleen niet-meer-eten-en-aan-het-infuus-moeten te verstaan, want mijn mond voelt als een slagveld. Ziet er ook zo uit. Het doet constant pijn en ik hoop dat ik zo pijnstillers krijg. Paracetamol mag waarschijnlijk niet, omdat dat mijn temperatuur - waar niks mis mee is - zou kunnen verlagen. Ik wacht met smart.

De crème die mijn voeten aan het redden is heeft me ook even bezig gehouden. De voorgestelde applicatie is als volgt: smeer voeten in en was handen goed. Dat kan natuurlijk niet - de verpakking liegt ook nog eens dat het spul snel intrekt. Hoe krijg ik mijn handen gewassen als ik net mijn voeten heb ingesmeerd? Hoe kom ik bij de wastafel? Ik mag niet op blote voeten, ik heb liever geen vieze medicinale zalfjes in mijn pantoffels en vliegen gaat de laatste tijd wat minder goed. En vieze medicinale zalfjes op mijn handen lijken me ook geen goed idee.

Ik pik nu dus maar gewoon handschoenen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Fredrique

Wat een sterke vrouw ben je. Zo laconiek je over allerlei xzaken in je omgeving schrijft. Bewondering!!!!. Tegelijk beseffen we dat wel erg veel moet doorstaan. Het is onmenselijk, en hebben ook geen antwoord op de vele vragen. |Je bent steeds in onze gedachte en hopen dat je spoedig weer naar huis kunt om weer op te krabbelen.
Tot ziens morgen.
Ma en Pa van Herpen

Anoniem zei

Yessss, wat een goede uitslag !!!
Geen Lumbaalpunctie meer !!
Het is misschien wel wat vreemd om 'yes' te roepen, maar het is zo'n stap in de goede richting.
Nu duim ik heel hard voor je dat je zeer binnenkort weer even naar huis mag !!!

Dikke knuffel Patricia

Anoniem zei

Hoi Fréderique,

ik heb het net gezien, de uitslag was goed, dat is toch eens geweldig nieuws.

Hopen dat je nu wel heel snel naar huis mag ;-)

Groetjes

SandraP