dinsdag 9 oktober 2007

Moe met kussens

Bloedwaarden:
Rood: 4.4 > transfusie
Wit: onbekend
Plaatjes: onbekend

Medicijnen:
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg

Chemo:
1 x VP-16 230 mg (etoposide)
1 x AMSA 220 mg (amsacrine)
2 x Ara-C 1900 mg (cytarabine)

Andere zaken:
1 x 2 zakjes rode bloedcellen

Zo moe en vooral zo dof. Alsof ik in een zak met kussentjes zit gepropt waar tenminste twee mensen rustig tegenaan aan het schoppen zijn. Naast de pijn in mijn schouder heb ik overal kleine pijntjes, die er in het geheel niet toe doen, maar bij elkaar genoeg zijn om me samen met het doffe gevoel te doen geloven dat alles tweemaal zoveel energie kost als gebruikelijk.

Echt de beste dag om te beginnen met de volgende kuur - op deze eerste dag heb ik net als de vorige keer weer viermaal cytostatica gekregen, samen met heel veel water; ik heb ongeveer 5 liter vocht door mijn infuus gekregen, in totaal, dus mocht ik me ook nog elk half uur naar het toilet slepen - adding insult to injury.

Dokter B. kwam vanochtend nog kijken naar de lijn in mijn schouder, er kwam immers geen bloed uit. Hij pulkte de pleister eraf, controleerde daarna nog één keer of hij een buisje bloed kon tappen - en gelukkig maar, dat kon hij. De lijn loopt nu zo goed dat toen ik mijn dagelijkse gang-drenteltje deed, en mijn infuus leeg was, er vanzelf bloed opborrelde.

Nog iets van gisteren, trouwens: om me direct met de neus op de feiten te drukken, stond er zoiets onwaarschijnlijks op mijn voedselbon - koolrabi á la crème, dat bedenk je toch niet?

7 opmerkingen:

Unknown zei

He Fret,

Wat een nare toestanden allemaal met die lijn inbrengen en dergelijke.
Maar dat bloed opborrelen is dus goed?
In ieder geval heel veel sterkte met het acclimatiseren in je nieuwe (en vooral tijdelijke!) verblijfplaats.
Houd moed, ook door alle enge zaken heen, en weet dat ik meeleef onder alle omstandigheden.
Zet 'm op tijger!
Knuffel

Edward

Anoniem zei

Hey Fredje~!!!

Heel erg veel sterkte de komende dagen, weer even dooor die verschrikkelijk smerige zure appel heenbijten (en de koolrabi a la creme :s)
Ik blijf je in de gaten houden elke dag,
dikke kus Marjolein

Anoniem zei

Je zou me nog laten weten of je het echt gegeten hebt? Nee zeker, gewoon op safe gegaan en dus voor de kaaskroket! En gister?....te erg om te vermelden?

Unknown zei

Nogmaals veel sterkte gewenst.
En een dikke knuffel.

Leontien

Anoniem zei

Hey duf meisje.. Het is wat; zit het verplegend personeel niet goed op te letten !? Ze kunnen je toch niet de hele tijd met een leeg infuus laten 'floorwalken' !?
~Zotten~ !

Wat is trouwens in hemelsnaam Koolrabi à là créme.. ik kan me niet heugen dat ik ooit koolrabi heb gegeten.. laat je ons even weten of het wat is !?

Veel sterkte ! [ook met die rabi..]

Hou vol !!

Liefs x Patricia

Anoniem zei

Met een een toetsenbord vol met wederom snotter de snot lappen lees ik het nieuwste recept uit de wondere wereld van de ziekenhuiskeuken. En maar denken dat ik een keukenwonder ben, ik nodig je hierbij uit om dan toch maar mijn honigmixjes te proberen:)
Misschien is Herman de Blijker een dagje loslaten daar een optie?

xxCarla

Anoniem zei

Hee zusje,

Je wilt niet weten wat ik vanavond allemaal bij Mac Donalds heb gegeten...En dat na alle zooi uit de 'koffiehoek' van Leyenburg...
Wat leuk dat we dat kinder-kwaliteitenspel hebben bekeken samen, kan ik ook eens een keer gaan mopperen bij de uitgevers.
Zusje, ga zo slapen, bel je morgenavond effe voor een MSN-momentje (en mijn hoofd hoeft echt niet breder, hoor!!!),
Toedeloe, kus mus