dinsdag 2 oktober 2007

Mijn grote waffel en ik

Bloedwaarden:
Rood: 4.9
Wit: 3.3
Plaatjes: 43

Medicijnen:

Geen

Ik kon vannacht niet slapen - ik wijt het aan mijn snipverkouden snotterneus, maar wellicht maakte ik me ook wel druk om het één of ander. Mogelijk hield zelfs het bedenken of er zoiets was me wel weer uit mijn slaap - wat maakt het uit, het was in elk geval geen goede nacht :) Net toen ik even wegdoezelde was het tijd om op te staan en voor de verandering maar weer eens het ziekenhuis met een bezoek te vereren.

De dokter was wat minder vroeg, hij had zich waarschijnlijk nog wel een keer lekker omgedraaid. Mijn rode bloedcellen waren wat gedaald, maar niet schrikbarend (veroorzaakt waarschijnlijk wel mijn vermoeidheid) en wit was weer eens mooi gestegen, dus al dat gesnotter kan geen kwaad. De bloedplaatjes, waar het nu een beetje om hangt, waren wel gestegen, maar niet zo veel als dokter S. hoopte. Hij begon al over een volgende controle op vrijdag, waarop ik eruit flapte dat het dan allemaal wel heel erg lang gaat duren. Dat vond hij bij nader inzien ook en hij greep direct de telefoon om zo snel mogelijk een beenmergpunctie in te plannen. Mevrouw M., die het beulenhok bestiert, vond nog een plekje voor morgenochtend, alweer ziekelijk vroeg.

Help! Dat was nou ook weer niet de bedoeling - ik geloof nog steeds heilig in het van-uitstel-komt-afstel-principe. Ik weet immers al lang dat ik in elk geval voor een groot deel in remissie ben; die flauwe dokters moeten echter zo nodig bewijs hebben - waar het beenmergpuncties betreft ben ik weinig empirisch ingesteld. "Voelt u zich in remissie, mevrouw? Mooi, dan gaan we gewoon door met de kuur!"

Ach, er zit in elk geval schot in de zaak en dan heb ik het maar weer gehad en na deze beenmergpunctie ben ik op de helft van alle beenmergpuncties en het kan alleen maar minder erg zijn dan ik me voorstel en zo ben ik sneller van alles af - allemaal stoplappen van een ongelooflijke angsthaas. Een heel klein angsthaasje dat zich morgenochtend bij voorkeur in een hoekje of onder de dekens wil verstoppen.

4 opmerkingen:

schendstok zei

Zielig Fretje :-(

veel sterkte morgen.

bernard

Anoniem zei

Vanuit deze snothoek ook veel sterkte!

en dat jouw snot zich snel realiseert dat het beter iemand anders kan gaan lastigvallen! (en als jouw snot zich wat eenzaam voelt zo zonder jou, mag het best mijn snot meesjouwen, zijn we daar ook weer vanaf!)

Zo, genoeg droebelig gebabbel,ik hoop dat mijn pc, jouw bed, alle dokters, het weer,de buren en aaaaalllleee andere mogelijke obstakels een beetje lief voor je zijn!

Zoen!

Anoniem zei

Lieve fredje,

Ik wil je heel veel sterkte wensen van hieruit. Ik ga heel veel aan je denken (wat ik al doe hoor:P)

Hele dikke kus en knuffel

Natasja

Anoniem zei

We zijn allemaal aan de snotter als ik zo alle berichten zie. Ook hier is het een bacterieroom. Deze week komt er weer een bezoekje vanuit onze kant ik heb iedereen gecheckt om snotter vrij te zijn. Heel veel sterkte "angsthaasje" zoals je zegt maar je heb gelijk ook ik zou bang zijn. Carla xx