dinsdag 16 oktober 2007

Los-vast

Bloedwaarden:
Plaatjes: 25

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg
6 x Hypromellose 0.3%
1 x Dexamethason

Chemo:
1 x VP-16 230 mg (etoposide)
1 x AMSA 220 mg (amsacrine)

Ik ben verlost van Servatius (of zijn broer, ze lijken zo op elkaar) - de allerlaatste intraveneuze cytostatica die ik ooit nog in Den Haag zal krijgen zit erin, en omdat ik zo braaf door blijf drinken hoef ik geen infuus meer. For the moment. Aan de voeding zal ik niet ontsnappen, maar met een beetje geluk blijf ik bacterievrij en dus beperkt in mijn infuusbehoeften.

Buiten nog minder slijmvliezen en ogen die weer niet meewerken, heb ik eindelijk een nieuw en verfrissend symptoom: mijn voeten staan in de fik. Ze waren al een poosje aan het afbladderen, eigenlijk nog van de vorige kuur, maar door de hoge doses cytarabine die ik deze kuur heb gekregen zijn ze nu ook nog gaan branden en jeuken. De kans bestaat dat er zich blaren gaan vormen, maar morgen krijg ik een mooi en mysterieus smeerseltje dat zulks moet tegengaan. Wel flauw natuurlijk dat ik nauwelijks kan lopen op de dag dat mijn infuusvriendje verdwijnt.

Er zijn twee voedingsdeskundigen op de afdeling, J1 en J2. Zij brengen en halen ook mijn voedselbon elke dag, kijken dan ook wat ik heb aangestreept. Vandaag trof ik weer, heel uitnodigend, Gemengde Salade als optie aan. Daar sla niet doodgekookt kan worden, gaat mijn voorkeur daarnaar uit. Helaas is J1 ervan overtuigd dat, hoewel de sla op de kiemarme voedselbon staat, ik het onder geen beding mag hebben - vooral sla zou een bizarre kudde vieze beestjes huisvesten. Ik denk zelf dat het wel meevalt; anders stond het niet op het bonnetje. Gelukkig was J2 aan het werk vandaag - het is te belachelijk voor woorden hoe blij ik de sla naar binnen heb gewerkt. Er was zelfs dressing.

Morgen naar en eng. Als het alsjeblieft maar de laatste keer is.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Veel sterkte voor morgen. Knap dat je alles nog kan publiceren in je blog. Je eigen wilskracht is sterker dan wat de dokter zegt. Blijf vechten maar probeer altijd je innerlijke rust te bewaren. Groetjes, Arno

Anoniem zei

Succes met je L-punctie morgen! We zijn hard aan het oefenen voor ons zoun of music dansje!

Weltruste ...

Anoniem zei

* sound of music (het blijft een lastige film)

XX

Anoniem zei

Lieve fredje,

Heel veel succes morgen.
Ik zal aan je denken!

Dikke kus Natas

Anoniem zei

Good Luck today Fredje,
Angie will be with you soon.
Groetjes
Nick


Robin, please dont inflict the Sound of Music on her ;) we want her to get better!

Anoniem zei

Goeiemorgen zussiemuis, heel veel sterkte vanmiddag. Denk aan je, voel met je voor zover dat mogelijk is. Knuffels tot in de wolken,

Mitzy

p.s. voor Nick: geloof het of niet: S.o.M. is op eigen verzoek van onze Frédérique, nou ja verzoek, eis eigenlijk, anders mogen we niet meer komen. In zo'n familie ben jij dus terecht gekomen.

Anoniem zei

Fretje ik wens je ook heel veel sterkte, en ik hoop dat het de laatste L-punctie zal zijn wijffie.

Kus mariska

Anoniem zei

Morgen dus vandaag een nare dag maar laat het de laatste zijn.
S.O.M.? Je verbaast me elke keer:)weer.
Ben nieuwsgierig hoe die dansjes eruit zien. webcammetje?

xxCarla

Anoniem zei

succes morgen!!!!

Anoniem zei

Ik bied mezelf aan om de volgende keer dat ik weer langskom een dans te doen of een nummer te zingen (zelfs op verzoek) op voorwaarden dat het niets uit de S.O.M. hoeft te zijn.. verder.. U name it !
Verder bakken DVD's met optredens, mag je altijd lenen.

Ik hoop dat het vandaag een beetje meeviel.. als dat kan.. ik hoop het in elk geval echt !

Welteruste meisje !

Liefs xx Patricia

Anoniem zei

Lief zusje,

Je bent een bikkel!
Ik ben zusse(-n?)trots op je!
Je bent zoveel sterker (en mooier) dan je zelf denkt. Knoop dat maar goed in je oren! En al had jij het nog wel moeilijk vanmiddag, voor ons was het een fluitje van een cent...Volgens mij geloofden de verpleegsters er niks van toen we zeiden dat het zo goed en snel ging (de punctie).
Wie weet slaap je ook nog wel goed vannacht... Alvast welterusten, de hele terugweg zat het melodietje van "My favourite things" in mijn hoofd!!!
Dag kanjer, tot horens/lees X