zondag 14 oktober 2007

Geen voorstelling

Bloedwaarden:
Rood: 4.7 > transfusie
Wit: 2.2
Plaatjes: 45

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Zofran 4cc
1 x Prednisolon 100 mg
2 x Rulide 150 mg

Chemo:
2 x Ara-C 5700 mg (cytarabine)

Andere zaken:
1 x zakje rode bloedcellen (halve portie)

De dokter vroeg vanochtend of ik last had van de hogere dosis cytarabine. Geen idee, het gaat duidelijk slechter, maar was dat bij de vorige kuur niet ook rond dit moment? Toen was me verteld dat als ik tijdens het krijgen van de chemo niet hoefde over te geven, het waarschijnlijk ook niet meer zou komen - maar nu weet ik beter. Alles gaat naar omstandigheden dus niet erg slecht, maar dat het straks zo erg gaat worden, drukt zwaar op me. Mijn maag vooral, dat was onhoudbaar op sommige momenten; hoe kan het dan tweemaal zo onhoudbaar worden?

Helemaal het diepe inspringen is eng, maar nu ik een referentiepunt heb, ben ik nog veel banger. Het voelt wel prettig dat ik bijna door de voorraad chemo van deze kuur heen ben: de laatste grote dosis cytarabine loopt nu binnen, morgen nog een kleine dosis, overmorgen nog eenmaal amsacrine en etoposide - en dan ergens nog eens MTX, deze week. Als er bij de lumbaalpunctie niets te zien is, dan blijft het daarbij - de laatste chemo in Den Haag (dit is wel het toppunt van afstreepmanie, denk ik).

Op mijn kastje prijken nu twee uitdraaien van mijn bloedwaarden. Ha!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is het wel wat sneller erger dan de vorige kuur. Slaap als je wilt slapen, doe niet al te veel wedstrijden met jezelf, maar gewoon dat wat jij vindt dat het beste is. Wakker blijven tot 01.00 uur? Oké liefje, welterusten, tot morgen.

Mitzy

Anoniem zei

Het is inderdaad soms beter om niet te weten wat er komen gaat.
Je weet het pas als het zover is en dan is de tijd dat je er pijn en zorgen over hebt aanzienlijk keiner dan nu.
Nu maak je je veel zorgen over dingen die komen gaan..

Ik hoop dat je een maniertje vindt om je daar zo min mogelijk aan vast te klampen, het zal toch niet elke keer hetzelfde gaan, toch !?

Ik wens je even een warm moment zorgeloosheid toe !!!

Welterusten voor straks !

Knuffel xx Patricia