woensdag 5 september 2007

Betere dingen, langzaam aan

Bloedwaarden:
Rood: 5.1
Wit: 0.2
Plaatjes: 10 -> transfusie

Gisteravond kreeg ik opeens goed nieuws - nou was het niet bedoeld als goed nieuws maar ik heb het maar wel zo opgevat: Elke nacht van tien tot zes ben ik draadloos - dus zonder infuuspaal. In de lijn in mijn schouder hebben ze een opeenhoping gevonden van de bacterie die me nu ziek maakt, en dat lossen ze op door elke avond wat extra antibiotica in te spuiten. Erg mooi dus.

Tevens was vanochtend mijn temperatuur gedaald - en voelde ik me een stuk beter - dus dat betekent dat de antibiotica eindelijk begint aan te slaan.

Ik werd later op de dag wel moe, maar ik ben natuurlijk ook wel zwak. Heb zelfs nog wat normale dingen gegeten - het lijkt er op alsof er wat vooruitgang in zit. Moest nog wel 1 keer overgeven, maar dat kwam door de sinasappelsap waartoe ik mij heb laten verleiden. De lieve verpleegster die me bijstond bij het overgeven was wel een beetje van de wereld. Ze zag de groentestrudel die retour kwam aan voor het kunstgebit dat ik niet heb.

(as dictated by Fret, and posted by someone else)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Fret,

Gelukkig dat ze de veroorzaker hebben gevonden en dat je je wat beter voelt.. Wat een doos zeg, groentenstrudel voor een kunstklep aanzien...

Hey knap verder op van die nare bacterie en een hele dikke knuffel van kris en mij!

Anoniem zei

Zit gniffelend (steeds luider) achter mijn computer tussen 2 therapieën. Voorbijlopende patiënten en collega's in de gang denken misschien dat het voor mij ook tijd wordt voor een psychiatrische opname. Vannacht heb ik vast een nachtmerrie over jou met een groot groen kunstgebit. Succes vandaag met de lichten verpleging en dokter K., S., L. enzo. Tot straks of morgen life/lief.

Anoniem zei

Hey,

Nou dat klinkt lekker allemaal(!).
Ik zie het ook wel helemaal voor me. Jij met een kunstgebit en die dan uitspugen.
Sterkte daar in dat rare ziekenhuis van Milan.