dinsdag 11 september 2007

Nog niet weg

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:

1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Rulide 150 mg
2 x Fortum 2 gr IV
2 x Vancomycine 1 gr IV
1 x Neupogen 30

Andere zaken:
Verwijderen port-a-cath

Het was weer Grote-Visitedag - de dag dat alle dokters over alle patiënten spreken, en ook naar ze komen loeren - en ik hoopte dat ze me eerder zouden laten gaan. Loze hoop, maar ik wou zo graag dat ze begrepen dat ik hier geestelijk zo veel slechter af ben, dat eventueel lichamelijke voordelen in het niet vallen. Als ze dat begrepen, dan was ik thuis - maar ze begrijpen in elk geval wel dat het nu heel erg is.

Dokter Y. en dokter B. kwamen vertellen dat ze het helleding uit mijn schouder wilden halen - daar had ik an sich weinig tegen. Daarvoor in de plaats zou echter wel een arminfuus de hele dag moeten lopen. Na wat gemekker mijnerzijds mocht de lijn er na elke toediening van antibiotica af; anders zou ik mezelf niet eens meer aan kunnen kleden.

Daarnaast waren ze bereid me elke dag een injectie te geven van een hormoon dat de aanmaak van witte bloedcellen bevordert. De injectie gaat in mijn bovenbeen, met een erg dunne naald. Ik zat toch nog wat te zenuwen voor het prikje; dat viel vreselijk mee - alleen brandde het spul als de hel. Het verwijderen van de lijn uit mijn schouder deed wel behoorlijk pijn, maar de opluchting maakte behoorlijk wat goed.

Ik heb nu wel een geweldig machtsmiddel: als het voedsel weer eens afschuwelijk is, hoef ik het niet op te eten - de infuusvoeding kan niet in mijn arm, alleen in mijn schouder!

4 opmerkingen:

Unknown zei

He Fretteketet,

Wat naar dat het zo erg is. In ieder geval klink je in deze log wel weer positief!
Zo zie je maar weer wat het verwijderen van een helleding (mooi woord) wel niet met een mens kan doen.
Ook fijn dat de injecties met gruwelijke naalden met witte-bloedlichaam bevorderlijke zaken meevalt.
Denk maar zo: dat zijn kleine slavendrijvertjes die met nog kleinere zweepjes je beenmerg manen tot het produceren van kleine piraat/ninja's.
Het beenmerg is natuurlijk een ras van hyperintelligente (maar luie) ruimte-schapen die de piraat/ninja's uit hun vacht spinnen.
En wanneer ze met genoeg zijn gaan deze vrijbuiters grote cellulose schepen bouwen waarmee ze de bloed zeeën opgaan op zoek naar copyright-belangenorganisaties en reli-fundamentalisten (en dergelijke ziektekiemen).
Wanneer ze ze vinden slachten ze die natuurlijk genadeloos af met hun werpsterren en degens.
Dan rest mij op het moment alleen jou en je collectie slaafjes een behouden zeeslag te wensen.
Sterkte piraten prinses!

Knuf Edward

Anoniem zei

Goeiemorgen jij daar in jouw gekkenhuis en ik in het mijne. Beetje geslapen zonder sleutelbeenmartelaar? Goed dat jouw nood opgepikt wordt, dat er met je afgestemd wordt,emppathie getoond. Ik weet: je wil iets anders, dat éne. Maar serieus genomen worden als volwaardige gesprekspartner die het heel heel moeilijk heeft is ook iets.
Kus.

Debby zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Debby zei

Hey Frederique,

Heb er zojuist weer 1tje gepost ;-)
Hopelijk tot zondag!

Grtz, Debby


P.S. Vergeet niet terug te prikken he