zondag 23 september 2007

Niks doen is goed

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:

Geen

Het voelt soms alsof ik mijn tijd thuis aan het verspillen ben - alsof ik alle dingen moet doen die straks niet kunnen, ten volle van alles moet genieten. Alsof je een vrije dag hebt genomen om uit te rusten, maar waarop je dan ook het hele huis wil schoonmaken en de boodschappen wil doen. Ik doe niet zoveel, en dat is eigenlijk juist erg prettig. In het ziekenhuis doe ik effectief natuurlijk ook de hele dag niets, maar op de één of andere manier slorpt dat soort nietsdoen enorme hoeveelheden energie op - er gebeurt de hele tijd wel iets wat mijn aandacht vereist. Thuis zijn is fijn omdat er niets hoeft.

Ik heb erg last van fantoomhaar. Mijn zelfbeeld is blijkbaar niet geheel up-to-date; onder de douche probeer ik mijn haar naar achter te vegen, als ik kleren aantrek wil ik mijn haar uit mijn kraag halen en als ik probeer na te denken zoeken mijn handen naar een pluk haar om aan te frutsen. Ergens wil ik toch niet geloven dat het allemaal waar is.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey zus,
Heb een beetje vol weekend achter de rug, maar ik bel je snel weer even. Geniet nog even door van het thuis zitten. Morgen weer voor controle toch? Heel veel succes morgen weer! Tot gauw!

Anoniem zei

Hé zus, goeiemorgen, hopelijk het dagje zonder mensen en zonder afspraken waar je naar uit keek. Superherkenbaar allemaal wat je schrijft ook voor iemand zonder leukemie. Ik vertel je nog wel eens over mijn fantoompje.

kus, zus

Anoniem zei

Lief zusje,
't Is alweer maandag, waarschijnlijk heb je weer bloed laten prikken...
Met slechts een grieperig gevoel 'schuifel' ik nu ook thuis rond, van de bank naar het bureau, naar het bed, naar de keuken, naar de wc en weer terug naar de bank...
Zie overal dingen die nog gedaan moeten worden...hopelijk lukken die morgen een beetje en ben ik weer fit voor jou a.s. woensdag. Ik ga heel erg mijn best doen!
Dag liefie xx

Anoniem zei

ouch... oorontsteking present...
Lekker wel dat je thuis een beetje kan chillen, ik was vandaag niet gaan werken, werd wakker met een dik, stekend oor.
Ben gewoon doof aan 1 kant haha, ik roep de hele dag He?! Wat zeg je?! Huh?!
Pfff... zou niet echt handig zijn met die koptelefoon op mijn hoofd...
Nou jah, tot zover mijn niet echt boeiende update hahaha, kus M'lein.

Anoniem zei

Hey Fred,

eindelijk weer 'es tijd om je blog bij te lezen. wat gebeurt er een hoop in een week! en 't is zo dubbel, beter worden om weer ziek te worden. ben wel benieuwd naar je hoofddeksel, we hebben nog wel een mooie kärcherpet over!!
nou meis, houd de moed erin en bel je snel!
heel veel liefs en een dikke kus van ons beiden,
Mark en Annella