maandag 10 september 2007

Niet meer

Bloedwaarden:
Rood: 4.8 > transfusie
Wit: 0.3
Plaatjes: 7 > transfusie

Medicijnen:
1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Rulide 150 mg
2 x Fortum 2 gr IV
1 x Gentamicine IV
2 x Vancomycine 1 gr IV

Andere zaken:
1 portie (= 2 zakjes) rode bloedcellen
1 zakje bloedplaatjes

Er is geen beweging in mijn beenmerg te krijgen en de kans dat mijn waarden snel hoog genoeg zijn om naar huis te gaan begint bijzonder klein te worden. Ik kan hier alleen niet meer blijven; het lukt niet meer. Geen vertrouwen meer, geen hoop, alleen de zekerheid dat ik volslagen gestoord word als ik hier nog langer blijf.

Al mijn bloed laat me in de steek, dus ik moest een transfusie van rode bloedcellen, en een zakje bloedplaatjes. Van de rode bloedcellen kreeg ik niks, maar de bloedplaatjes veroorzaakten allemaal afschuwelijke galbulten in mijn gezicht. Da's nu de tweede keer, dus dokter B. kwam gelijk kijken. Ook hij stelde vast dat ik bulten op mijn hoofd had. Er hoefde verder niets aan gedaan te worden.

10 opmerkingen:

schendstok zei

Weer een tegenvaller, wat ontzettend vervelend allemaal Fretje.
Ik hoop dat je waarden snel weer omhoog gaan en je toch naar huis mag.
Heel veel sterkte daar in de tussentijd.

In elk geval vind ik het erg fijn om weer iets van je persoonlijk te lezen.

tot snel

Bernard

Anoniem zei

Wat kut voor je man!
Ik hoopte echt dat je even lekker naar huis kon en nu dit weer :(
Daar wordt je niet vrolijk van zeg.
Nou, ik ga toch echt heel sterk hopen dat je waarden toch snel omhoog gaan, wie weet helpt het, een soort van telepathie ... zucht... bazel bazel haha... nou lievie, dikke kus :p M'lein

Janneke... zei

nou mevrouw,
wat naar, snap dat je je kut voelt! zou haast de dokter een paar bulten willen geven en dan eens kijken :D, so much voor het inlevingsvermogen. maar helaas daar schieten wij ;) ook niets mee op! (ja,ja ben tegenwoordig een echte zuster hoezee hoezee!)

ik hoop dat je snel weer wat beter voelt, want dat maakt het geduldig, gedragen lijden ook wat minder lastig! en dat eerste is al zo moeilijk!
kus

Anoniem zei

Ohhh.. dat is echt niet grappig, zeg !
Het moment om naar huis te kunnen, is gewoon een moment om even naartoe te kunnen leven.. iets om naar uit te leven.
Ik wens je veel goeds toe.
Opdat je uiteindelijk tòch gewoon even naar huis kunt.

Ik zal voor je duimen !!!

Liefs xx Patricia

Anoniem zei

duhh.. nar uit te KIJKEN bedoelde ik natuurlijk.. [blond hé]

x P

Anoniem zei

Ongelovelijk, ik zal nu maar stoppen met verbeteren, het gaat niet foutloos meer lukken vandaag.
Vingers zijn moe.. sorry x p

Anoniem zei

Lief zusje,

Ben bijna klaar met het gat zagen. Cirkelt de heli al boven je?. 'k hijs je er zo in hoor enne..inderdaad: over bulten gesproken. Die bezorg ook ik de artsen wel eens snel, als ze je niet loslaten, met mn 'roze peerd', (je weet wel. hij vond 'm, volgens verwachting, praaaachtig!!

Dag lieve Fret, dag lieve zus. 'k denk aan je.Keep strong!! Hvj Marriexxx

Anoniem zei

Lieve lieve Frédérique, begrijp ik het goed dat Marianne je op het roze paard gaat ontvoeren? Het is verschrikkelijk en dat is het! En het is superduidelijk dat het gaat om echt niet meer kunnen en niks met wilskracht te maken heeft. Dus meis: zodra er maar ietsiepietsie beweging in je beenmerg zit ga jij hartstikke naar huis, staan er namelijk heel veel mensen voor je klaar om je op te halen. Ik hou heel veel van je,

Mitzy

Anoniem zei

Trusten, zusje,
Ben de naam van het hormoon alweer vergeten, maar dat hoor ik morgenochtend wel weer. Als het maar doet wat het behoort te doen en je snel Parterre B kunt verlaten.
Dag lief en ongelooflijk moedig en sterk zusje van me! Tot morgen xx

Anoniem zei

Heee lieve tante
Als ik bij jou kom hoop ik altijd, dat ik net zo goe gebekt was. Dat ben ik niet, ik ben niet uitzonderlijk goed in het formuleren van mijn zinnen en heb vaak geen idee wat een medische term betekent. Ik vind het zoo coowl dat je het allemaal wel weet, ook al is het alleen maar zodat je wat te doen hebt. Dat is prima, want dat is ook alleen maar waarom ik dit nu allemaal vertel zodat jij weer wat te doen hebt. Er is nog een reden natuurlijk. Ik geef HEEL erg VEEL om jou en ik wil heel graag dat je dat weet! Nou als jij hier wat uit begrijpt vind ik dat knap! KUS je gekke nichtje!