donderdag 13 september 2007

Bijna morgen, bijna weg!

Bloedwaarden:
Rood: 6.1
Wit: 0.3
Plaatjes: 17

Medicijnen:

1 x Pantoprazol
3 x Amphotericine B 1%
3 x Kamillosan
2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
2 x Rulide 150 mg
1 x Neupogen 30
1 x Paracetamol 1 gr
2 x Amoxicilline 750 mg

Ik mag morgen naar huis! Mijn bloed doet onstellend weinig, maar ik denk dat ze vanwege de hormooninjecties verwachten dat het snel gaat stijgen. Ik mag ook bijna niets de eerste dagen, maar crisis, ik ben dan in elk geval thuis aan het niksdoen!

Het is een enorme opluchting - ik ben zo blij. Ik probeer niet te denken aan de volgende kuur - dat lukt soms bijna :) Ik kan bijna niet wachten om in mijn eigen bed te liggen, onder mijn eigen douche te staan, onder mijn eigen dekentje op de bank te zitten - oh, en bosbessensorbetijs!

Vanochtend trouwens weer drama. Mijn dagzuster - laat ik haar zuster Q. noemen - was diegene die ooit vroeg of "we nog wat wilden drinken". Ze was eigenlijk niet van plan om mijn infuus er na de antibiotica af te halen, terwijl dat juist iets was waar ik voor had moeten zeuren. Daarna wou ze me wegen; ik wil niet weten hoeveel ik weeg - eigenlijk wil ik helemaal niet gewogen worden, maar dit is dan een redelijke tussenweg. Het staat in mijn grote patiƫntenboek, en echt iedereen weet het. Ik zeg het immers al weken. Zuster Q. bleek echter niet op de hoogte. Toen ik wat emotioneel reageerde, dacht ze dat ik haar aanviel, dus toen moest ik weer allemaal van die vreselijke sussende dingen zeggen die ik liever niet zeg, zeker niet als ik volslagen gelijk heb. Zuster Q. hervatte zich uiteindelijk, sprak troostende worden en noemde me daarbij bij mijn achternaam. Zij is, in elk geval in mijn kamer, niet geheel op haar plaats.

's Middags hoefde ik overigens helemaal geen antibiotica meer over het infuus. Ik krijg nu pillen - zeker de allergrootste pillen die ik ooit heb gezien, onmogelijk om te slikken - maar helaas mocht de infuusnaald nog niet uit mijn arm, waarschijnlijk krijg ik morgen eerst nog bloedplaatjes, zodat ik het weekend door kan komen.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed nieuws, gefeliciteerd. Bijna jarig, gefeliciteerd. Home sweet home....

Anoniem zei

Jaaaaaa.... Gefeliciteerd zusje!
(ben ik de eerste??)

Anoniem zei

Fredje, gefeliciteeerd!!!!
Lekr naar huis vandaag, lekker eten, lekker tussen je eigen spulletjes in je eigen bed... Bel je laters nog wel ;)

Kiss

Anoniem zei

Hoi Fredje,

Het is nu vrijdagmorgen en......GEFELICITEERD!!!!!
Op de vloer is je naam de hele dag gevallen, als nu niet iedereen weet dat je jarig bent, heeft die persoon echt in een afgesloten grot geleefd die dag!!!
Ik ben zo blij dat je lekker thuis jarig mag zijn, lekker onder je eigen dekentje op de bank en ik hoop dat je dit keer misselijk wordt van de bosbessensorbetijs (onmogelijk woord om snel te tikken, maar superlekker)

Heel veel plezier, heel veel liefs, Nicoline

Anoniem zei

Dubbel gefeliciteerd!

naar huis op je verjaardag, dat is een extra grote portie bbijs waard!
Geniet ervan, hou je taai en kom een beetje bij in je eigen omgeving zonder zeurende, niet-begrijpende, vervelende zusters en artsen om je heen!

dikke kus van ons beiden, Mark en Annella

PS Marius heeft toch wel balonnen en slingers voor je opgehangen?!?!!?

Anoniem zei

Dubbel gefeliciteerd!

naar huis op je verjaardag, dat is een extra grote portie bbijs waard!
Geniet ervan, hou je taai en kom een beetje bij in je eigen omgeving zonder zeurende, niet-begrijpende, vervelende zusters en artsen om je heen!

dikke kus van ons beiden, Mark en Annella

PS Marius heeft toch wel balonnen en slingers voor je opgehangen?!?!!?

Anoniem zei

Lieve Frederique, gefeliciteerd, en met je verjaardag en omdat je naar huis mag. Geniet ervan.
Liefs van ons 4-tjes.
Teunis, Jelmer, Remco en Dientje

Anoniem zei

gefeliciteerd fred
fijn naar huis op je verjaardag geniet ervan groetjes hetty

Anoniem zei

Gefeliciteerd prinses.
De lakeien komen naar je toe gevlogen. Tot zo.

Mitzy

Anoniem zei

Gefeliciteerd dat je weer naar huis mag en gefeliciteerd met je verjaardag Fredje.

Angie will be with you soon.


Nick

Anoniem zei

Fretje gefeliciteerd!!

En je wens is uitgekomen lekker thuis,oost west thuis always the best.
Geniet er maar lekker van met je mannetje.

Liefs van
Mariska

Unknown zei

Gefeliciteerd.
Wat goed dat je naar huis mag.
Dikke knuffel
leon10

Anoniem zei

Lieve Frederique,

VAN HARTE GEFELICITEERRDDDDDDD !!!

Liefs x Patries

anja zei

Lieve fret als allereerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Wat ontzettend fijn dat je dit vandaag thuis kunt vieren en niet in het suffe ziekenhuis.
Excuus dat dit mijn eerste bericht is. Moet er wel bij zeggen ik lees het elke dag en op de vloer wordt er ook regelmatig over gesproken.
Wens je een fijne tijd toe thuis geniet lekker van alles en iedereen.
We denken aan je en respecteren je onwijs.
Groetjes en heel veel liefs

Anja

Anoniem zei

Hey lief boos oogje,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je nu eindelijk thuis bent, lekker genieten samen met Marius. Nu in ieder geval thuis zonder de ongetwijfeld 'goede' van je 'verzorgers'. Geniet ervan, en ik zie je snel weer!!!

Een hele dikke kus!!!