maandag 24 september 2007

Willen

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:

Geen

Morgen mag ik weer fijn op controle - ik hoop zo ontzettend dat ik niet weer bloedplaatjes nodig heb, ik heb erg weinig behoefte aan nog zo'n fijne dag doorbrengen met wachten en afschuwelijke bejaarden die hun snavel niet houden. Maar ja, da's de pest: ik heb geen enkele invloed op wat mijn beenmerg doet. Ergens heb ik toch altijd het idee gehad dat als je iets maar genoeg wil, het ook zou moeten lukken - en dat als het dan niet lukte, je het waarschijnlijk niet genoeg wou. Volslagen onzin natuurlijk, dat weet ik rationeel ook wel. Zeker waar het bloed betreft. Toch geloof ik wel dat er dingen zijn die je wel op wilskracht alleen kan doen - dat afschuwelijke ziekenhuisvoer opeten bijvoorbeeld. Het werkt alleen net zo vaak averechts.

Wat ik nu wil is dat alles snel gaat, dat ik op het punt ben dat het alleen nog maar beter kan gaan, dat ik weer wat kan opbouwen. Nog twee keer zal alles worden afgebroken, en daar kan ik niet goed bij. Ik kan het niet begrijpen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Weet niet precies hoe laat je afspraak is, maar misschien zit je nu bij dokter S. Ik bel je vandaag. Willen, hopen, begrijpen, aftellen, opbouwen. Het blijft balanceren op die begrippen en het blijft zoeken naar dat evenwicht tussen hier en nu verdragen (of er zelfs van genieten) en overzien dat het beter wordt of op zien tegen al dat rottige dat weer komen gaat. Doe thuis nog dat wat je wil en kan op jouw manier, jouw eigen Frédérique-manier.
Hou van je,

Mitzy

Anoniem zei

Chin up, lief zusje,
Je bent 'al' 11 dagen thuis, met bloedwaarden die aanvankelijk nog veel te laag waren en je dwarrelt nu nog steeds medicijnloos en koortsvrij rond...'So what?' denk je misschien, maar je kunt het wellicht ook van een andere kant bekijken. Dit heb jij dus wel voor elkaar gekregen! En of dit nu door wilskracht, moed, hoop of wat dan ook is gekomen, je hoeft nog even NIET aan de Haga-maaltijden of aan de pomp. Je hoeft, zoals je zelf al schreef, dus nog eigenlijk niets, profiteer (als het kan) daar zoveel mogelijk van! Als je wilt kun je me bellen (als je van het ziekenhuis terug bent), ik ben de hele dag/avond thuis. Kussen xxx