zaterdag 15 september 2007

Raak en smaak

Bloedwaarden:
Onbekend

Medicijnen:

2 x Norfloxacine 400 mg
4 x Trisporal 100 mg
1 x Neupogen 30
3 x Amoxicilline 750 mg

Het was vannacht behoorlijk wennen, dat slapen in eigen bed. Op mijn buik slapen ben ik volledig ontwend, en op de één of andere manier bleef ik denken dat er een infuus in mijn schouder en pols zat - bewegen was erg eng. Ik moest op een gegeven moment ook naar het toilet, en ik was al bezig om over Marius heen te klimmen voordat ik me realiseerde dat ik ook aan de andere kant het bed uit kon, en dat die route beduidend korter was. Behoorlijk de weg kwijt, dus. Ook uitslapen is geen vanzelfsprekendheid meer, ik zal enige oefening nodig hebben om op mijn vroegere niveau terug te komen.

Dan was er nog de kwestie van het ontzettend dunne naaldje en mijn bovenbeen. Ik ben bovengemiddeld bang voor naalden, en ik vraag de beul in kwestie ook altijd om niet te zeggen wanneer er precies geprikt gaat worden, zodat ik mijn arm of eventueel ander lichaamsdeel niet weg kan trekken. Dat gaat dus niet als je de naald zelf vast hebt. Zuster E. had gisteren uitgelegd dat je de naald het beste een beetje kan gooien, als een dart. Aangezien ik meestal het dartbord niet eens raak, was dat geen handige tip. Het stond me ook erg tegen, een naald in mijn been gooien. Na ongeveer vijftien minuten loeren naar been en naald en één mislukte poging heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen, ik voelde het nauwelijks. Toch weet ik dat het morgen weer net zo moeizaam zal gaan. Diabetici zijn bikkels.

Mijn smaak is nog steeds vreemd, maar ik heb besloten me daardoor niet te laten beïnvloeden. Koffie smaakt naar oude, koude koffie - de temperatuur wordt ook niet juist geregistreerd door mijn mond. Veel dingen smaken zo; alsof ik de toekomstige staat van het eten of drinken proef, en niet de huidige. Vooral water is afschuwelijk, en ik ben niet van plan het ooit nog te drinken! Relevante zaken als kwarktaart, bosbessensorbetijs en kaas zijn gelukkig nog zoals ze horen. Het zal allemaal snel bijtrekken.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

fijn hoor frederique dat je nu lekker thuis zit ik hoop dat je een hele fijne tijd met papa hebt groeten van martijn en ik hoop je snel weer te zien

Anoniem zei

Hoi lief zusje,

Wat goed dat het gelukt is met de naald vooral als je al een eerste mislukte poging achter de rug hebt! Je moest eens weten wat een bewondering ik voor je heb...'t Is dat je geboortedatum na die van mij komt want anders kon ik de uitgang '-je' achter 'zus' wel weglaten...
Lieverd, ik hoop dat je de energie hebt om te doen wat je momenteel kunt en wilt doen en ik bel je vanavond even , okee?
Knuffel en aai over je bol,

Anoniem zei

Wat schrijf je toch grappig, ook al is het een rotsituatie, je kan het verwoorden als geen ander, ik schiet regelmatig in de lach bij het lezen.
U go girl!!!!
Nou, geniet ervan, liefs M'lein...

Anoniem zei

Hoi Frederique,

Wat fijn om weer thuis te zijn,lekker in je eigen vertrouwde omgeving.Alles zal nog wel even wennen zijn maar je ziet de tweede poging met de naald is alweer gelukt.Proficiat meid!Je bent een kanjer!

Anoniem zei

Maar weer gauw naar ons huis in Zweden komen en uren darten in de keuken. Geniet van je weekend! Succes morgenochtend in de poli en ik bel je straks of morgen.
kussssssen

Mitzy

Anoniem zei

Hi lieve zus,gaat ie beetje?

Ik geef je voor vanavond een dikke -lekker-liggen-klapzoen

Ik ben zó trots op jou
(Ook kusje van Joel en Miek)

Love you, Mariannex