vrijdag 28 september 2007

Veel te vroeg en veel te laat

Bloedwaarden:
Rood: 5.4
Wit: 2.4
Plaatjes: 25

Medicijnen:

Geen



Urgh - waarom afspraken in ziekenhuizen altijd zo drakerig vroeg moeten zal ik nooit begrijpen. Het ergste is dat iedereen zo monter en fris is. Ik had me natuurlijk verslapen, dat spreekt eigenlijk voor zich, dus ik meldde mij zonder koffie te hebben gedronken bij het secretariaat - er is op vrijdag immers geen polikliniek. Gelukkig werd mijn slaperige gemompel direct begrepen en kreeg ik papieren mee voor de prikbalie. Vuile blikken alom, dus dat was prettig wakker worden.

Het duurde even voor de uitslag kwam, er was meer dan genoeg tijd om mijn cafeïnepeil op een aanvaardbaar niveau te brengen en ook mijn bezweringsboek kwam goed van pas. Uiteindelijk verscheen dokter S. met de uitslagen op papier. Rood en wit waren ongeveer gelijk gebleven, dus goed, en mijn bloedplaatjes waren eindelijk gaan stijgen. Helaas nog niet genoeg, dus wil dokter S. het geheel nog eens aankijken tot dinsdag, en op zijn vroegst op woensdag naar beenmerg gaan boren.

Kwam van uitstel maar eens afstel! Het is niet alsof ik ooit zin zal krijgen om weer opgenomen te worden, integendeel, maar dat beetje moed dat ik wellicht nog bij elkaar kan schrapen wordt, hoe langer het duurt, steeds minder. Hoe eerder de volgende kuur begint, hoe eerder alles ook weer is afgelopen. Hoe eerder ik weer kan leven.

Oh, en natuurlijk heeft dokter S. de afspraak voor dinsdag om 9:00 uur gemaakt... Beh!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Over vroeg gesproken, ja baas boven baas. Ik stond dus daarnet met mijn dochter om iets over half 7 op Centraal Station (en met mij vele ouders). Een (select) groepje Gregorianen gaat naar Berlijn. De scholieren gaan mini-marathon lopen en andere leuke dingen doen de komende dagen. Leuk leuk, maar het was vroeg. En vannacht niet geslapen door mijn arm, schouder en de rest aan die kant. Dus het was heeeeeel vroeg, maar nu ga ik nuttige dingen doen zoals verslagen maken die ik maar niet af krijg. En daarna iets leuks want dan kom ik naar jou en gaan we lachen of huilen of mompelen of grappen of heeeel serieus praten. dag schat tot straks,

Mitzy

Anoniem zei

Och, en als het helpt; ik fietste vanochtend om 08.00 naar de Kohler-car-rental op de Binckhorst..

ja het is inderdaad zaterdag.

ja het was vroeg.

En de Binckhorst...

Goede nieuws is dat we verhuist zijn en er meer Billy's, Benno's, vatzige luie stoelen en boeken in het nu "ons" huis staan dan dat het beste huis stiekem aankan... Morgen frobelen, schuiven en pielen dus!

Welteslaaplekker!

Anoniem zei

Het is inderdaad heel dubbel; snel verder willen om ervan af te zijn, maar aan de andere kant te weten wat je eerst nog doorheen moet.

Ik hoop dat je ergens toch veel kunt genieten van het thuis zijn.
Samen met lieve zussen/vrienden praten en af en toe een uitstapje met ze maken.
En momenten beleven waarop je even afgeleid kunt zijn. Gewoon even je gedachten op andere dingen kunt richten al zijn ze nog zo klein.

Liefs xx Patries